בשורה משמחת לאבות

תם המשבר: הבנות על חוק 'ביטול חזקת הגיל הרך'

ח"כ יואב קיש המקדם את השוויון לטובת האבות הגרושים הצליח לכפות על ח"כ שולי מועלם שהתנגדה לחוק, להגיע לפשרה שתאפשר את ביטולה החלקי של חזקת האם (MEN)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האם סוף סוף יוכלו גם האבות לקבל יחס הוגן וצודק בכל הנוגע למשמורת על ילדיהם? חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) וחברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) הגיעו הלילה (שלישי) להבנות שיאפשרו את קידום החוק לביטול חזקת הגיל הרך לקריאה ראשונה, כך דווח ב-ynet.

על פי ההבנות שהושגו, בהצעת החוק ייכתב "פעוט" במקום "ילד" בכל הנוגע למשמורת. בנוסף, גיל המשמורת המשותפת להורים ייקבע בין שנה לשלוש שנים בשיקול דעת בתי המשפט במקום משמורת אוטומטית לאם כפי שהיה עד היום. החוק יעלה לקריאה ראשונה ביום שני במליאת הכנסת ובכך למעשה תם המשבר שיאפשר את כינוס ועדת השרים לחקיקה והמשך החקיקה התקועה.

בסוף השבוע האחרון הודיעה שרת המשפטים איילת שקד, שמשמשת כראש ועדת השרים לחקיקה, כי הוועדה לא תכונס במחאה על כך שהליכוד וקיש תוקעים את חוק אוניברסיטת אריאל, שבמסגרתו כל המוסדות האקדמיים ביהודה ושומרון יוכפפו למועצה להשכלה גבוהה.

החוק, שמקדמת ח"כ מועלם והפך לאחד מהחוקים החשובים ביותר לבית היהודי, היה תקוע בשל סירובו של יו"ר ועדת הכנסת, יואב קיש (ליכוד), להעבירו. קיש עשה זאת בשל היעדר הסכמות על חוק חזקת הגיל הרך - שמועלם סירבה לתמוך בו כשהיא ניצבת בחזית המלחמה באבות הגרושים שכל חפצם לקבל יחס שווה בנוגע לילדים המשותפים.

קיש ביקש לבטל בחקיקה את חזקת הגיל הרך, שלפיה במקרה שהורים נפרדים או מתגרשים יועבר הילד באופן אוטומטי לחזקת אמו. הצעת החוק שהוא ביקש לקדם מציעה להעניק להורים משמורת משותפת מהיום הראשון, אולם בשל סירוב גורף של רוב סיעות הקואליציה, התגמש קיש וביקש להעמיד את חזקת הגיל הרך על גיל שנתיים. מועלם סירבה גם לפשרה, אך כאמור הלילה הושגו הסכמות בין הצדדים.

בארגוני הנשים כמובן מתנגדים להצעת החוק שכאמור תביא לשוויון בין האבות לאמהות כשהם מתעקשים שיש לשמור על אפליית האבות בטענה שהאמהות חלשות יותר. המצב העכשווי גורם כיום לדמי מזונות מופרכים המקשים על האבות לשרוד כלכלית למרות יכולתם לגדל את ילדיהם במשמרות משותפת שתמנע צורך בתשלום מזונות כלל כשהעלויות מתחלקות על פי הזמן בו שוהים הילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר