התרגשות במומבאי

מוישי הולצברג בירך: "ברוך שעשה לי נס במקום זה"

מוישי הולצברג, בן ה-12, חזר לבית חב"ד במומבאי בו נרצחו הוריו, והצליח לרגש את ראש הממשלה והנוכחים כאשר ביקש לברך בשם ומלכות: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מוישי הולצברג ונתניהו, הצהריים (צילום: אבי אוחיון - לע"מ )

מוישי הולצברג חזר בשעות הצהריים (חמישי), יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, לבית חב"ד במומבאי - שם נרצחו הוריו הי"ד.

מוישי הצליח לרגש את הנוכחים כאשר אמר: "אני רוצה להודות להקב"ה בשם ומלכות", ובירך את ברכת "ברוך שעשה לי נס במקום הזה". לאחר מכן העניק לנתניהו דגם של יריעת ספר התורה שנמצאה במקום לאחר הטבח, כשהמילים "אחרי מות קדושים" מחוררות מכדורי המחבלים.

. נתניהו אמר למוישי: "עם ישראל איתך לכל אורך הדרך".

מוישי הפתיע את נתניהו והזמין אותו להצטרף אליו לביקור הבא שלו בהודו לרגל שמחת בר המצווה שלו. נתניהו הגיב בחיוך: "הוא צריך להיות שר החוץ". מוישי הודה שוב לנתניהו ואמר: "ראש ממשלתי היקר, אני מודה לך על קיום ההבטחה: ברוך שומר הבטחתו למוישי ומקיים".

ההקדשה של נתניהו (צילום: שמעון ריקלין , מתוך טוויטר)

ראש הממשלה נתניהו חתם על ספר האורחים בבית חב"ד וכתב: "לבית חב"ד מומבאי: המשיכו במלאכת הקודש במצוות הרבי, להאיר אור, לדחוק חושך. להפיץ אהבת ישראל במקום זה ובכל מקום!, לזכות הרב גבריאל ורבקי ז"ל. בנימין נתניהו".

במהלך נאומו במקום אמר נתניהו:"שנאת ישראל של המחבלים מול אהבת ישראל בלתי נלאית של החב"דניקים שמפיצים אור בעולם. אבל יש כאן גם את סנדרה שמסמלת גם היא את אהבת ישראל שטבועה באנשים" אמר נתניהו וביקש מסנדרה סמואל ההודית - העוזרת שחילצה מתוך התופת את מוישי הולצברג - ילדם של בני הזוג הולצברג לעמוד על רגליה, תוך שהקהל מרגיע לה. בהמשך אמר "עם ישראל עבר משברים קשים לכל אורך הדרך וצלח אותם, וכך גם כאן".

כזכור, שליח הרב ישראל קוזלובסקי, רעייתו חיה וארבעת ילדיהם, קיבלו שלשום (שלישי) את פניו של מוישי, ואמרו: "אנחנו נרגשים מאוד. זו סגירת מעגל - כי מוישי חוזר לראשונה למקום שממנו יצא בזמן הפיגוע וטרם שב אליו; וזו גם פתיחת מעגל, כי הפעילות נמשכת והטרור לא יכל לה. מוישי הוא ההוכחה לניצחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר