נכנס למסעדה והתבשר כי רכבו המפואר עבר תאונה קשה

התאונה שנגרמה על ידי נהג משירותי החניה הניתנים כשירות עבור האורחים גרמה לרכב לרדת מהכביש, אלא שהמסעדה וחברת החניה אינם לוקחים אחריות על שנעשה (men)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האדריכל עידו דאובר, הגיע יחד עם אשתו למסעדה יוקרתית בתל אביב וביקש להשתמש בשירותי החניה הפועלים במקום והפקיד את מכוניתו הפרטית - ב.מ.וו בצבע אפור עכבר מדגם 335 שנת ייצור 2015, בידי שירותי הוואלה פארקינג של המסעדה.

כשהמכונית בדרכה לחניה נכנסו הם אל המסעדה והחלו לסעוד אלא שמהר מאוד קיבל הבעל שיחת טלפון ועל הקו היה לא אחר מנציג שירות הוואלה פארקינג, שבישר לו כי מכוניתו נמצאת בשדרות רוקח בתל אביב, תלויה על אי תנועה במצב של טוטאל לוס.

"זה היה בשעות הערב", סיפר דאובר ל-ynet, את המקומות למסעדה הזמנו מראש וכבר אז היה ברור שאין חניון קרוב וגם אין שום אפשרות להחנות באזור. גם באתר המסעדה וגם במענה הקולי מציעים את שירותי הוואלה פארקינג, ואכן כשהגענו היה ברור כי נשתמש בהם. עצרתי את המכונית בדאבל פארקינג, ומסרתי את מפתחות המכונית לאחד הנציגים. אחרי כרבע שעה מהרגע שהתיישבנו במסעדה, קיבלתי שיחת טלפון מהנהג, שהודיע לי שהוא עשה תאונה".

הלקוח שחשב בתחילה כי נזק קל נגרם לרכב, הופתע מהר מאוד לגלות כי המצב של רכבו חמור בהרבה "זאת הייתה הפתעה עצומה", סיפר "ודי מהר התברר לי גם שהאוטו בטוטאל לוס ושהנהג התנגש באי תנועה. לא היה ברור לי בכלל מה הנהג עשה שם, ועד היום זה לא ברור לי לגמרי, וכמובן איך הוא התנגש באי תנועה. הסתבר גם כי הנהג לא היה לבדו ברכב וכי היה איתו בחור נוסף שלא ברור גם איך הגיע לשם. כל כריות האוויר באוטו נפתחו, והכל הלך. זה לא אוטו זול וגם לא ישן. כמה דקות אחרי שיחת הטלפון מהנהג ניגש אלינו מנהל המשמרת ואמר שהוא מאוד מצטער ושהם מזמינים אותנו לארוחה. בהמשך הודיעו לנו כי המשטרה גררה את האוטו לחניון משטרתי בפתח תקווה".

לאחר הערב שהפך מנעים, ללא נעים בכלל חזרו הזוג לביתם במונית, אך אז רק החל הסיפור: "את העובדה שהרכב כבר לא ישוב אליי הבנתי מהר מאוד, ויום לאחר האירוע המצער קיבל בעל הרכב טלפון מנציג חברת וואלה פארקינג, שהציג עצמו כסמנכ"ל החברה, שאמר כי אין לחברה בשמה הוא מדבר אפשרות להפעיל את הביטוח שלהם ועל כן עליו להפעיל את הביטוח שלו והם יישאו בנזקים העקיפים שנגרמו כתוצאה מהתאונה.

דאובר אכן הפעיל את חברת הביטוח שלו שלאחר חודשיים העבירה לו את שווי הרכב שנהרס, אך לדבריו הסכום לא כלל תוספות שונות שהיו ברכב ונזקים נוספים שנגרמו בעקבות התאונה: "לא קיבלתי את ערכו המלא של הרכב. הסכום שקיבלתי לא כלל תוספות מקוריות שהותקנו כמו מצלמות ומערכות סאונד. הוא גם לא כלל את הנזק שנגרם לי מזה שחצי שנה הייתי בלי אוטו. חוץ מזה, בגלל שהפעלתי את הביטוח שלי, הפרמיות על הביטוח עלו מאוד, ועכשיו אף חברת ביטוח לא רוצה לבטח אותי".

התאונה, התרחשה כאמור בסוף חודש יוני 2017, ובתחילת ספטמבר לאחר שקיבל את חלקו מחברת הביטוח האישית שלו פנה דאובר אל החברה עם דרישת תשלום על שאר הנזקים שעל פי התביעה מגיעים לסך של כמה עשרות אלפי שקלים.

במשך כחודשיים חיכה דאובר לתגובה מחברת הוואלה פארקינג, אך אלו החליטו שלא להגיב, ובעקבות כך פנה דאובר למסעדה במכתב רשמי כי הוא מחכה לתשלום מלא על הנזקים שנגרמו ובאם לא תענה בקשתו הוא ייאלץ לפעול לקבלת הכספים בערכאות משפטיות.

בעקבות המכתב הוזמן האיש לפגישה במסעדה בה נכחו בעלי המסעדה והבעלים של חברת החניה. "בפגישה עלו המספרים על השולחן, ובסופו של דבר התברר לי שהם מעוניינים לשלם הרבה פחות מהחשבון שהגשתי להם, אך מאחר ואני עסוק בדברים קצת יותר גדולים הסכמתי להתפשר, אלא שלאחר שהבעתי את הסכמתי דרש בעל חברת הוואלה פארקינג שאגיש לו מסמכים שונים, ושאחתום לו על טפסים משונים שלזה לא הייתי מוכן, ומשכך הסכם הפשרה בוטל".

כשנשאל מדוע התביעה היא כנגד המסעדה ולא נגד חברת הוואלה פארקינג, השיב כי "את השירות הזה אני קיבלתי מהם. זה שהם מפעילים קבלן משנה זה בעיה שלהם. זה כמו שאני אוכל בשר מקולקל במסעדה והשף יפנה אותי לספק הבשר שלו. לכל אורך הדרך הם היו אלי מאוד נחמדים, עד שהם קיבלו את החשבון. בעל המסעדה הוא אדם נחמד, אבל הוא לא לקח אחריות על המקרה הזה ולא נראה לו עד עכשיו שהוא צריך לשאת בעלות על העניין. אני מכיר אותו הרבה שנים אבל פיצוי ממנו לא ראיתי וגם לא מקבלן המשנה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר