"להחזיר השגריר"

ראש ממשלת פולין: היו פושעים יהודים בשואה

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי השווה בין פולנים שסייעו לנאצים לבין משתפי"ם יהודיים • במערכת הפוליטית בישראל הגיבו בזעם: "הוא מדבר כמו אחרון מכחישי השואה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי (צילום: Katarzyna Gwizdoń-Ciachorowska)

במהלך דיון ב"ועידת הביטחון" במינכן התבטא ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי בנושא החוק החדש שאושר בפרלמנט הפולני ואוסר את השימוש בביטוי "מחנות השמדה פולניים".

מורבייצקי טען כי מדינתו לא תחל בהטלת עונשים למי שיזכיר את פולין כאשמה בשואה והתבטא: "כמובן שלא יהיה על זה עונש. זה לא יהיה פלילי לומר שהיו פושעים פולניים, כמו שהיו פושעים יהודים, כפי שהיו פושעים רוסים ואוקראינים. לא רק פושעים גרמניים". את הדברים ענה בתשובת לשאלת כתב 'ידיעות אחרונות' רונן ברגמן.

י"ר המחנה הציוני, אבי גבאי הגיב לדבריו ואמר: "‏ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי מדבר כמו אחרון מכחישי השואה. דם מליוני היהודים זועק מתוך אדמת פולין על עיוות ההיסטוריה והבריחה מאשמה. יהודים נרצחו בשואה ופולנים לקחו חלק פעיל ברציחתם. על ממשלת ישראל להיות פה למליוני הנרצחים ולגנות את דברי ראש ממשלת פולין בחריפות".

ח"כ ציפי לבני הוסיפה: קשה היה להאמין לתשובת ראש ממשלת פולין ולהשוואה הבלתי נסבלת בין היהודים לפולנים, בין הקרבנות לבין אלה שהשתתפו באופן פעיל ברצח".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד: "אמירתו של ראש ממשלת פולין היא אנטישמיות מהסוג הישן והרע. הפושעים אינם הקורבנות".

לדבריו "מדינת היהודים לא תתן להאשים את הנרצחים במותם. אני קורא לראש הממשלה להחזיר מיד את השגרירה לישראל".

ח"כ איציק שמולי הוסיף: "עולם הפוך; בשלב הבא בפרויקט העלוב של מורביצקי למחיקת פשעי העם הפולני תבוא כנראה גם האשמת היהודים בשואת עמם והצגת הנאצים כקורבן של הנסיבות. הוא ייאלץ לתבוע את ששת מיליון הנרצחים ואת קרוביהם ששרדו לפני שזה יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר