"ביבי התנהל בחוצפה"

קלינטון מודה שניסה לעזור לשמעון פרס בבחירות 96'

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, מודה לראשונה כי בבחירות 96 ניסה לעזור למועמד שמעון פרס לנצח ומספר כי היה נבוך מהחוצפה שבה התנהל בנימין נתניהו (פוליטי מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ביל קלינטון (צילום: Noam Revkin FentonFlash90)

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, מודה לראשונה כי בבחירות 96 ניסה לעזור למועמד שמעון פרס לנצח ולהיכנס לנעלי ראש הממשלה.

בראיון לרביב דרוקר בערוץ 10 הודה קלינטון: "ניסיתי לעזור לו, כי חשבתי שהוא תומך גדול יותר בהליך השלום, וניסיתי לעשות זאת בדרך ששירתה, לדעתי, את האינטרסים של ישראל, מבלי לומר דבר על ההבדלים במדיניות הפנים, בלי שום דבר אחר".

קלינטון התייחס לפגישה הראשונה שלו עם בנימין נתניהו לאחר שניצח את פרס: "הוא רצה שאדע שהוא יודע שאני לא תומך בו, והוא הביס אותנו בכל מקרה. הוא התנהג בצורה שאופיינית מאוד לביבי. אבל הבנתי שהוא מנהיג המדינה עכשיו, ואם אני רוצה לנסות ולתמוך בשלום, אני מוכרח למצוא דרך לעבוד איתו. לא כעסתי כל כך, פשוט הייתי נבוך מהחוצפה שבה הוא התנהל, אבל זה מי שהוא".

קלינטון הוסיף וטען: "עד שנתניהו שב לכהן כראש הממשלה ב-2009, המצב הביטחוני בגדה המערבית היה טוב יותר בצורה בולטת בזכות הנשיא אבו מאזן. עכשיו, הקואליציה שנתניהו עומד בראשה, לדעתי, מאמינה שהפלסטינים חלשים מדי בכדי לעשות להם צרות, ונראה שהביטחון עובד. אבל אני עדיין מקווה שביום מן הימים, אם יצליחו להשיג פיוס הגון כלשהו, ישראל תשגשג אפילו יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר