צפו בביצועי המסוק

כנס "עמותת החתול" חשף: כך יפונו חיילים פצועים

בעזרתו של המסוק החדיש, יוכלו כוחות צה"ל בשדה הקרב העתידי, לפנות נפגעים במהירות גדולה יותר ותוך מינימום סיכון - הן לכוח האווירי והן לכוח השוהה על הקרקע. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל)

ה'אייר הופר', מסוק בלתי מאויש לחילוץ נפגעים בשדה הקרב, נחשף היום (ראשון) בידי אנשי התעשייה האווירית.

כלי הטיס הייחודי, שהוצג בכנס IsCREAM2 של עמותת החתול (עמותת בוגרי 'יחידת 669' - יחידת החילוץ והפינוי בהיטס), יוכל בעתיד לשאת ולפנות משדה הקרב מספר פצועים בבת אחת. בינתיים, הוא מציג יכולות ראשוניות מסוגן המאפשרות פינוי פצוע אחד לשטח מוגן.

בעזרתו של המסוק החדיש יוכלו הכוחות בשטח לפנות נפגעים במהירות גדולה יותר ותוך מינימום סיכון הן לכוח האווירי והן לכוח השוהה על הקרקע.

לדברי אריאל פורר, ראש ענף רפואה מבצעית בחיל הרפואה, במבצע צוק איתן ובמלחמת לבנון השנייה נתקל פינוי הפצועים דרך הקרקע בקשיים רבים. פורר חשף את הנתונים, לפיהם 50 אחוזים מהנפגעים פונו באופן רכוב מהמקום שבו נפגעו, וכ-40 אחוזים מהפינויים היו מוסקים - כאשר חצי מהם אירעו באור יום מאחר שהטיפול בפצוע הוגדר כדחוף.

פורר פירט, כי "כל נחיתות המסוקים היו בשטח 'חם' ותחת אש טילי נ"ט ונ"מ. נלקחו סיכונים גבוהים ובוצעה מעטפת אש רחבה תוך שהייה קצרה מאוד על הקרקע בשטח המאויים. לכן שיטת הפינוי שונתה והיא מוגדרת 'סקופ אנד ראן' - נחיתה לזמן של פחות מדקה, העמסת הנפגעים וטיפול מיידי במסוק ע"י צוות של יחידת החילוץ של יחידה 669 הכולל רופא ופרמדיק, ויציאה מהירה החוצה משטח האש לבית החולים. גם בלבנון וגם בעזה מדובר בטיסה קצרה יחסית של 10-15 דקות מהגבול לבית החולים הקרוב".

לי-חי כץ, מנהל תוכנית מסוקים לא מאוישים בתעשייה האווירית, הוסיף: "שדה הקרב משתנה, כוחות שוהים זמן רב בשטח אויב רחוק מגבולות המדינה. קשה ומסוכן לחבור אליהם במקרה של נפגעים, ויש גם איומים של טילי נ"מ ונ"ט, והגעה לכוח שנפגע יכולה לחשוף את מיקומו".

"המסוק הלא מאויש יאפשר לכוח השוהה בשטח לאכסן במשאית שנמצאת בשטח 3 מסוקים לא מאוישים מקופלים, ולתפעל אותם בקלות יחסית במקרה הצורך וכך להעמיס עליהם נפגעים ולהטיס אותם לעורף שם ימתינו להם כוחות רפואה מיומנים", סיים בכיר התעשייה האווירית.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר