הצטרפו לשידור החי

חזנות בכפפות: החזן והזמר אברימי רוט וחזן בית הכנסת הגדול צבי וייס

הזמר והחזן אברימי רוט וחזן בית הכנסת הגדול בי-ם, צבי וייס במופע חזנות מבית 'כיכר Show' שנערך באמפי 'שלווה'. מידי ערב 'כיכר השבת' יביא אליכם לסלון את מיטב האמנים במוזיקה היהודית (כיכר Show)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: נעמי רטבי. סטילס: חיים טויטו)

קרדיטים:

הפקה וניהול אמנותי: איציק דניאל
צילום והפקת וידאו: נעמי רטבי
הגברה ותאורה: עידן שונם הלוי
הקרנות: יוסי עטר
וידאו ארט ומולטימדיה: מדיה פרו
צילום סטילס ועיצוב גרפי: חיים טויטו
ניהול במה: אמיר צברי
ליווי מוזיקלי: יהודה גלילי
הנחיה: מנחם טוקר

לצפייה במופע הפתיחה של יונתן רזאל והפסנתר כנסו כאן

לצפייה במופע המלא של אוהד מושקוביץ כנסו כאן

לצפייה בקומזיץ של פיני איינהורן כנסו כאן

"השיעור הכי גדול מהמצב: אל תחשוב על מחר אלא מה הקב"ה רוצה ממך היום"

צמד החזנים אברימי רוט וצבי וייס, התראיינו כמיטב המסורת על המופע שנערך במסגרת 'כיכר שואו' בשיתוף 'שלווה', קרן דניאלי, הדסה, איחוד הצלה, נועם 1, המבורגרס, וול דאן באודיטוריום של המרכז הלאומי-שלווה. "הייתה לי תחושה די קשה בשל המצב והעובדה שאני מופיע מול אולם ריק, אבל ניסיתי כל הזמן לדמיין כמה אנשים יקשיבו לזה אחר כך וזה ניחם אותי קצת", אומר חזן בית הכנסת הגדול בירושלים, צבי וייס כשהוא מוסיף, "מה שסייע שידעתי שבזכות 'כיכר השבת' יצפו בנו עשרות אלפים. אמנם אתה לא רואה אותם פיזית אבל, אתה יודע שכל אחד ספון בביתו ומאזין, זה קצת מחזיר על המציאות של הבדידות והריחוק והתודה ל'כיכר השבת' ו'שלווה' שאירחו אותנו זה הופך את זה לקצת יותר קרוב".

הזמר והחזן אברימי רוט, התייחס אף הוא למופע מול כיסאות ריקים ואמר, "מבחינתי האולם לא היה ריק, הוא היה מלא מלא באנשים עד שאפילו לא היה מקום. דמיינתי לעצמי את כולם יושבים בבית מסתכלים ונהנים והשתדלתי לתת את כל כולי כאילו הם נמצאים באולם".

"כמובן שתמיד שיושב על הקלידים יהודה גלילי אני מרגיש בבית ובמיוחד שנמצא איתי צבי וייס על הבמה יש כימיה ויש מוזיקה ומחברים את הכל ויוצא כמה שאפשר מושלם", אומר רוט בחיוך כשוייס מספר, כי השניים הופיעו יחד אין ספור פעמים בשבתות ובמופעים שונים ואפילו בפסטיבל היידיש, "אברימי מבין ואני שר", הוא מוסיף בבדיחות.

לשאלה כיצד הם חשים עם המצב בכלליות, משיב אברימי רוט, "זה לא נעים, ולא נעים זו מילה עדינה. כולם נמצאים בבתים בערב פסח זמן שכולם רגילים להתכונן בו לחג. אבל אנחנו מונהגים על ידי הקב"ה והוא החליט כרגע שזה מה שיהיה וצריך לקבל את הכל באהבה ולעשות את שלנו. כל אחד יעשה את ההשתדלות שלו את חשבון הנפש שלו ובעז"ה אנחנו מתקרבים לחג הפסח חג הגאולה וכל אחד יקבל את הגאולה הפרטית שלו מזה תגיע הגאולה הכללית לכל עם ישראל בעז"ה".

"לפני שלושה שבועות הייתי בלונדון יחד עם המפיק שלי יהודה קלמן והסתובבנו שם ואמרנו מה עושים בארץ בלגן מהקורונה", מספר וייס, "אמרנו אחד לשני, תראה פה עשרות אלפי אנשים הולכים ברחובות באוקספורד סטריט והכל בסדר. ואתה מגלה שלפעמים המציאות עולה על כל דמיון בלי תרתי משמע".

"אל תתכנן מה יהיה מחר אל תתכנן מה יהיה מחרתיים, זה השיעור הכי גדול שלי באופן אישי מהתקופה הזו. אני ואמר לעצמי מה הקב"ה רוצה שאני אעשה היום, לא מחר", אומר וייס.

צפו במופע המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר