מחקר: טבעונים עשויים לחיות יותר מכולנו

מחקר שנערך לאחרונה בדק כיצד תזונה מסוימת משפיעה על הימצאות נוגדי חמצון (הקשורים במניעת סרטן, בין היתר) בגוף וגילו כי לטבעונים יש הכי הרבה מהם, אולי כי הם אוכלים יותר ירקות ופירות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אנו נוטים ללגלג על האנשים שמזמינים חלב שקדים ומנות צמחוניות במסעדה, אבל הם יכולים פשוט לחיות יותר מכולנו, לפחות לפי מחקר חדש.

עכשיו, זה לא בדיוק חדשות מרעישות שהימנעות מבשר יכולה להאריך את חייכם, מאחר ומחקר שנערך בעבר קשר דיאטות צמחיות לירידה בסיכון לסרטן, מחלות לב ולחץ דם. המחקר האחרון, שפורסם בכתב העת "Journal of Nutrition", בדק כיצד דיאטות שונות משפיעות על סמנים ביולוגיים, כמו נוגדי חמצון, כגון קרוטנואידים. הם גילו כי לטבעונים יש הכי הרבה נוגדי חמצון בגופם, כנראה בגלל שהם אוכלים יותר ירקות ופירות.

הנה איך הם נקבע כי טבעונים עשויים לחיות הכי הרבה:

במחקר השתתפו 840 אנשים אשר נצמדו לחמישה סגנונות אכילה ובהם: טבעונים (ללא מוצרים מבעלי חיים), צמחונים לקטו-אובו (ביצים ומוצרי חלב מותרים, אך דגים ובשר הם מחוץ לתחום), פסקו צמחונים (אנשים שאוכלים דגים אבל לא בשר), חצי צמחונים (בשר נצרך פחות מפעם בשבוע, אבל יותר מפעם בחודש) ואנשים שאינם צמחונים כלל וכלל.

משתתפי המחקר נתנו דגימות דם ודגימות שומן, שאותן המדענים חקרו כדי לבדוק את הימצאותם של נוגדי חמצון, שומן רווי, שומן בלתי רווי ורמות וויטמינים.

מתברר, לטבעונים היו רמות גבוהות של קרוטנואידים (נוגדי חמצון), כמו גם תרכובת מסוימת שעלולה להפחית דלקת. רמות גבוהות יותר של דלקת כרונית קשורות למגוון של מחלות, כולל סרטן.

טבעונים היו גם בעלי יותר חומצות שומן מסוג אומגה-3 בגופם ומדובר בנתון מפתיע כי הן מתקשרות בדרך כלל לדגים. עם זאת, אגוזי מלך, זרעי פשתן וזרעי צ'יה הם כל המזונות מבוססי צמחים עם אומגה-3 בהם.

כמובן, זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על אכילת בשר אם אתם רוצים לחיות יותר. המשתתפים דיווחו על הרגלי תזונה וסגנון חיים, אשר תמיד משאירים מקום לטעות, אבל מחקר זה הוא דחיפה טובה לכלול יותר פירות וירקות בתפריט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר