לא תאמינו, אבל זה אפשרי: 4 דרכים לרזות בַּפָּנים

אם החטיפים המרובים שצרכתם לאחרונה גרמו לפניכם לתפוח, יש דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשנות את זה. ובדיוק כמו בדיאטה רגילה, גם כאן הכל מתחיל ונגמר בתזונה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם הבטתם לאחרונה בתמונה שלכם ונחרדתם למראה "שומן הפנים" שגידלתם, כפי שהאינטרנט מכנה זאת, אנו ממליצים שתסתכלו מעבר למצלמה בטלפון או במחשב שלכם, כי יתכן שהיא לא משקפת את המציאות.

קבוצת חוקרים סקרה רופאי עור ובמאמר שפורסם ב"אינטרנשיונל ג'ורנל אוף ווימנ'ס דרמטולוגי" תיארה את תופעת הדימוי העצמי הנמוך המתפתח ממכשירים אלקטרוניים וכינתה אותה "זום דיסמורפיה". דיסמורפיה = עיסוק מוגזם בפגמים חיצוניים דמיוניים או קטנטנים ובנראות, באופן שמביא למצוקה או לפגיעה בתפקוד.

במילים אחרות, זום - וטכנולוגיות אחרות שבהן אתם משתמשים במצלמות קדמיות - יכולים לגרום לכם להיראות שונה מאיך שאתם באמת נראים. מה שדי פרוע בכל זה, ממשיך העיתון, הוא שדיסמורפיה של זום עשויה לגרום לאנשים לעבור טיפולים קוסמטיים כדי לשנות את חזותם.

ובכן, אין צורך ללכת כל כך רחוק. גם אם החטיפים המרובים שצרכתם לאחרונה גרמו לפניכם לתפוח, יש דברים שאתם יכולים לעשות, שאינם דורשים התערבות של סכין או מחט.

למרבה הצער, אין דבר כזה ירידה ממוקדת בנפח הפנים. במילים אחרות, אין אימון או מכשיר (ויש כמה כאלה יומרניים בשוק) שיעזרו לכם להשיל משקל מהפנים באופן ספציפי. אבל יש דרכים לחשוף טוב יותר את קו הלסת או עצמות הלחיים ולגרום לפנים להיראות רזות יותר, מבלי לעבור ניתוח. הנה הן:

לרדת במשקל בכל הגוף

אוקיי, זה כמובן לא מפתיע.

אבל בכל זאת: כשאתם מרזים באופן כללי, אתם בדרך כלל משילים משקל גם מהפנים. אז אל תיפלו לשום טרנד שמבטיח תוצאות ממוקדות דווקא להן. "עם כמה שזה יהיה נהדר לבחור איפה נרד במשקל, זה לא אפשרי", מסבירה ד"ר ניקול אוונה, מומחית לתזונה ודיאטה ופרופסורית למדעי המוח בבית הספר לרפואה בבית החולים "הר סיני". "אין לנו באמת שליטה על המקום שבו הגוף שלנו יאבד שומן מההתחלה, כשאנחנו מתחילים לרדת במשקל".

בכל מקרה, זו נקודת פתיחה טובה.

לצמצם את כמות המלח שצורכים

"מים נמשכים לנתרן כמו מגנט", אומרת ד"ר מליסה מג'ומדר, דוברת האקדמיה האמריקאית לתזונה ודיאטה. "בכל פעם שאנו אוכלים מזונות עשירים בנתרן, נשאר בגופנו יותר מים, מה שעלול לגרום לנפיחות ולתחושת נפיחות".

כדי להפחית את צריכת הנתרן שלכם, מג'ומדר ממליצה להשמיט מהתפריט מזון מעובד ולהגביר את צריכת האשלגן כדי לאזן את האלקטרוליטים בגוף.

"הוספת יותר מזונות טריים כמו פירות וירקות יכולה להשיג הן את המטרה לטווח הקצר של פחות נפיחות והן את המטרה ארוכת הטווח של ירידה במשקל", אומרת מג'ומדר. היא מציינת ש"רוב הפירות והירקות הם מקורות טובים לאשלגן". כך גם הקטניות. אז קדימה, אוצו למלאואת המזווה שלכם בעדשים ושעועית, לדוגמא.

להימנע משתיית אלכוהול ככל האפשר

אם אתם מבחינים שהפנים שלכם נראות מלאות יותר בשבת בבוקר, לאחר לגימת משקאות חריפים בלילה שלפני, זה בגלל שאלכוהול מייבש את הגוף - כך שהעור שלכם מנסה לשמור על כמה שיותר מים.

הפחתת צריכת האלכוהול יכולה לעזור, כמו גם ווידוא שאתם שותים מספיק מים.

להיוועץ ברופא

אם שינוי התזונה שלכם ו-וויתור על האלכוהול לא משנה את פני הדברים (סליחה, היינו חייבים), אולי כדאי לכם להיבדק. אלרגיות, זיהום עור חיידקי הנקרא צלוליטיס, או בעיית סינוסים לא יגרמו לעלייה במשקל בפנים שלכם, אך כן עלולים לגרום להם לנפיחות ויש להם טיפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר