לאן יוצאים היום?

ימה: מסעדה אסייתית כשרה למהדרין שתתאים לכולם - בתנאי אחד

המסעדה מפוצצת, אבל החלל מעוצב ככה שאנחנו מרגישים לבד שם - אנחנו, היין והבאן אסאדו מפורק שמספר את כל הסיפור של 'ימה' בביס אחד. לאן יוצאים היום? הכירו את המקום המושלם לסגור בו את השבוע, וכל יום בעצם (מסעדות מומלצות, אוכל)

חיה כהן | מקודם |
ימה - מסעדה אסייתית כשרה למהדרין בירושלים (צילום: חיה כהן)

למי מאיתנו זה לא קרה: סוף סוף הצלחנו לתאם יציאה משותפת בקבוצת הוואצפ שמסתנכרנת לכולנו עם הלו"ז אבל אז מגיע האתגר האמיתי: "לאן יוצאות?".

בכל פעם מחדש אנחנו מבזבזות יותר מדי זמן בחיפוש אחרי מקום שיתאים לדרישות שלנו: מספיק שקט שנוכל לדבר אבל גם מספיק רועש שנוכל לצעוק אחת על השנייה, בכל זאת, זו הפעם הרביעית שהיציאה שלנו נדחית. שיהיה טעים ומגוון, כי כל אחת בררנית בדרכה שלה, ומחירים שהולמים את התמורה. ואיכשהו בסופו של הערב אנחנו מוצאות את עצמנו מנגבות צ'ולנט בטייק אוויי, ברכב, או מסתפקות בפיצה על ספסל ברחוב.

"יש לי את המקום המושלם בשבילכן" הודיעה לי קולגה יום אחד. "מקום אסייתי, אבל עם טוויסט" היא מיד מוסיפה כשאני עושה פרצוף ומזכירה לה ששתיים אצלנו לא נוגעות בסושי. מסעדות אסייתיות טובות בכשרות מהדרין זה דבר די נדיר וכעורכת מדור אוכל, אני משגרת את עצמי מיד למקום. חרדים וסושי זו סצינה שהולכת וצוברת תאוצה ומעניין לבחון אותה מקרוב. ויתכן שמצאתי את המקום הבא ליציאה שלנו?

המקום: ימה, ירושלים

'ימה' היא מסעדה אסייתית חדשה וכשרה למהדרין (הרב רובין, שמיטה לחומרא) שנפתחה השנה בהר חוצבים, ירושלים. כשאני נכנסת למסעדה, קורה דבר מוזר: חלל המסעדה מעוצב כך שאפילו שהיא מפוצצת לגמרי, התחושה היא שזאת רק אני, היין והאוכל שהתחיל לזרום לשולחן מבלי שאצטרך להמתין יותר מדי.

זה פלוס ענק. המוזיקה ברקע - נשארת ברקע ורעש הדיבורים מהשולחנות המלאים לא משתלט על המרחב, כך שכל שולחן יכול להתרכז בכיף בשיחה שלו.

התפריט של ימה בניצוחו של השף עמנואל בר, כולל מנות ראשונות, סלטים, מנות ווק, באנים, מרקים, מנות עיקריות ותפריט רחב ומגוון של סושי. אפשר לבנות ארוחה מראשונות ועיקריות או להסתער על הסושי שמגיע בשלל וריאציות משמחות לב מהקלאסיקות ועד לספיישלים מדליקים כמו "בייגל רול" ו-"רול אביטל".

כל המנות בימה, מהראשונות ועד האחרונות, חולקות עיקרון דומה: הן כולן גדולות ונדיבות, כך שאפשר לחלוק אותן בקלות עם האנשים שאיתכם וכך ליהנות מכמה מנות במקביל. חגיגה.

מה הזמנו?

התחלנו עם טטאקי טונה אדומה (62 שקלים) - נתח טונה טרי, צרוב מבחוץ ונא מבפנים, רול סושי סלמון (39 שקלים) שעטוף בשבבי בטטה מתפצפצים, 2 יחידות אגרול (32 שקלים) ומרק דלעת יפני (42 שקלים) עם תבלינים ארומטיים שבא בול בערבים הקרירים שמסרבים לעזוב את ירושלים וטוב שכך.

בעיקריות חלקנו פאד קפאו (69 שקלים) - בשר כבש טחון מוקפץ עם שום, בצל לבן ומיקס פטריות, מוגש על מצע אורז לבן וביצה מטוגנת מעל. המנה השנייה שהזמנו - ואז הזמנו שוב בלי להסס - הייתה באן אסאדו מפורק (82 שקלים) שמגיע עם טחינה אסייתית. מבחינתי המנה הזאת היא הכוכב של הארוחה וביס אחד ממנה מבהיר היטב איזה סיפור האנשים של 'ימה' רוצים לספר.

ימה היא מסעדה אסייתית, על זה אין חולק, אבל היופי בה הוא שגם אם אתם או אלה שאיתכם לא בדיוק עפים על טעמי המזרח הרחוק, עדיין תמצאו מה לאכול כאן ותצאו שבעים ומרוצים. ימה היא לא אסייתית לייט, הטעמים בה עזים וסוחפים, אבל השף משכיל לשלב בהם מחוות למה שאנחנו הישראלים כל כך אוהבים, כמו הטחינה המעולה שמגיעה עם הבאן, וזה פשוט עובד.

המלצה חמה: תזמינו מקום מראש

קל להגיע לימה. היא נמצאת במיקום מעולה ויש שפע של חניה ותחבורה ציבורית, אבל בערך עשר דקות אחרי שהתיישבנו, צפיתי מבעד לדלת המסעדה במחזה לא נעים: משפחה גדולה שכללה ילדים ומבוגרים עמדה והמתינה שם. למרות שאין סיכוי שהם נכנסים עכשיו כי המקום מלא לגמרי, הם בחרו לעמוד בחוץ ולחכות.

"הם בטוח ישראלים" מחייכת אליי מנהלת המסעדה כשהיא קולטת את המבט המרחם שלי לעברם. נו, מראה של יהודים שמחכים לאוכל לעולם יגרור אותנו לקונוטציה לא מלבבת.

"תסתכלי מסביב" היא ממשיכה, "את רואה שהרוב כאן אמריקאים? הסיבה לזה היא שהחרדים האמריקאים יודעים את מה שאצלנו הישראלים עוד לא למדו. הם תמיד מזמינים מקום מראש, בעוד שישראלים מעדיפים לבוא ברגע האחרון ולצפות שיהיו כאן שולחנות פנויים, מה שמייצר סיטואציות לא נחמדות, כמו משפחה שלמה שרוצה לשבת בכיף וליהנות, אבל הם לא טרחו להזמין מקום ועכשיו הם עומדים מחוץ למסעדה וחבל. הייתי שמחה לארח אותם".

ימה היא מסעדה טעימה עם אווירה נעימה וחמימה ותמורה הולמת למחיר, כיף להגיע לשם בין אם אתם זוג, קבוצה קטנה או חבורה גדולה, רק המלצה חמה - תזמינו מקום מראש.

ימה - מסעדה אסייתית בכשרות מהדרין הרב רובין | קרית המדע 3, הר חוצבים, ירושלים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר