איך להתכונן לראיון עבודה

כולנו חולמים על עבודה טובה, מעניינת, מאתגרת ומשתלמת. אך בדרך לכל עבודה, בין אם היא עבודת חלומות ובין אם היא עבודת סטודנטים, תמיד יש ראיון עבודה. איך עוברים אותו בהצלחה? איך מתכוננים לקראת הראיון? האם יש קודי לבוש והתנהגות לקראת ראיון עבודה?

דינה פלר | כיכר השבת |

אחרי שעברנו בהצלחה את כל המבחנים שלנו במהלך הלימודים, נראה לנו שמצבי הלחץ האלה שלפני הבחינה כבר מאחורינו. לצערנו הרב, זו טעות, ונגלה אותה במהרה. כל ראיון עבודה הוא מבחן. וכמו במקרה של מבחן עלינו להתכונן אליו ולעשות הכול כדי לעבור אותו בהצלחה.

המראה החיצוני. עוד לפני שתספיקו לספר למראיין על הישגיכם בתחום המקצועי או להרשים אותו בתעודות, הוא יראה אתכם. והרושם הראשוני הוא כידוע הרושם החזק ביותר. אין צורך להוציא מהארון שמלת ערב, אבל חשוב להקפיד על מראה סולידי וייצוגי. כל כתם ולו הקטן ביותר עלול להרוס את כל המאמצים שלכם בראיון העבודה. תקפידו על חולצה מגוהצת ונעליים מצוחצחות. לא מומלץ להגזים עם איפור, אך גם "המראה הטבעי" לא תמיד מיטיב עם המרואיינות במיוחד אם באותו יום, הטבע עשה הכול כדי שתיראו חיוורות ועייפות.

טון הדיבור. גם אם אתם מתראיינים לתפקיד של סוכן מכירות לא כדאי ללחוץ על המראיין, לקטוע את דבריו ולהתייחס בזלזול להערותיו בניסיון להראות את היתרון המקצועי שלכם. גם אם דבריכם יהיו צודקים במהותם, טון הדיבור המתנשא יכעיס את המראיין וימזער את סיכוייכם. אך גם ההפך מאוד לא מומלץ. גמגומים, צחקוקים וניסיונות חנופה לרוב לא משיגים את המטרה. השתדלו להישאר רגועים, לענות בקצרה ובבירור על השאלות. דברו בנימוס ובפתיחות. אם נשאלתם שאלה שאתם לא יודעים לענות עליה, אל תשתקו. בזמן שאתם מחפשים את התשובה עדיף לומר משהו כמו "שאלה מפתיעה" או "טוב ששאלת את זה", מאשר לשתוק ולחפש את התשובה האופטימאלית. כל שתיקה במהלך הראיון משחקת לרעת המרואיין.

הכנות. כמו שלא ניגשים למבחן על סמך הזיכרון ויכולת האלתור, כך גם לא ניגשים לראיון עבודה על סמך הכריזמה הטבעית בלבד. רוב השאלות במהלך הראיון ניתנות לחזוי ולכן ניתן להתכונן אליהן בבית. כשמבקשים מכם לספר על עצמכם עדיף להתמקד בניסיון המקצועי והתכונות האישיות שיעזרו לכם בתפקיד העתידי. אך אל תנסו לספר את קורות החיים שלכם שגם כך נמצא בידי המראיין. תתמקדו בדוגמאות בולטות מהעבר שלכם שמוכיחות את המקצועיות והפוטנציאל שלכם. אם שואלים אתכם לגבי מקום העבודה הקודם או הנוכחי שלכם, ויש לכם הרבה מה להגיד בנדון, חשוב שתשמרו על קור רוח ותתנו תשובות כלליות ומתחמקות מעט. ראיון עבודה הוא מקום הכי לא מתאים לשפוך את לבכם בעניין הזה, כי כל מראיין מבין שכעבור מספר שנים גם הוא היה במעמד של מקום עבודה קודם. לפיכך, אף אחד לא ירצה להעסיק את האיש שכעבור זמן מה יספר עליו דברים לא מחמיאים.

שאלות. בסוף כל ראיון נותנים למרואיין הזדמנות לשאול שאלות. כשלמרואיין אין שאלות לגבי החברה והתפקיד, לרוב המראיין מסיק את המסקנה שהמועמד לא ממש מעוניין בעבודה הזאת ולא טרח לאסוף עליה קצת מידע לפני הראיון. השאלות החטטניות מדי לגבי תנאי העבודה, חופשות, בונוסים, דמי מחלה וכו' גם כן משאירות את המראיין בתחושה שהמועמד לוקה בחוסר מוטיבציה לעבודה. השאלות האופטימאליות הן השאלות לגבי החברה עצמה, תכניות ההתרחבות שלה, נושאים מקצועיים וכו'.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית