רוצחים קטנים: במקום משחקים ולימודים, נשק ועריפת ראשים

זה נשמע כמו סיפור מטלנובלה טובה, ילדים שנלקחו מהוריהם וגויסו לצבא עוין שלימד אותם איך להפוך לרוצחים. מגיל קטן, גופות ומלחמות זה חלק מהמראות היומיומיות של אותם ילדים קטנים שבמקום לצעוד לבית הספר, הוא צועד ללמוד איך משתמשים בנשק חם (מהעולם)

טליה פולג | כיכר השבת |
משפחה שלמה שנחטפה על ידי דאעש, אחרי ההפרדה בין הנשים והגברים באה עוד הפרדה, בין ההורים לילדים. עד שלא חולצו הילדים מארגוני הצלה שונים. סדר היום שלהם היה מבט ישיר אל עיניי המוות. שימוש בנשק באופן תדיר, ומראות שבשניה אחת מבגרים ומצלקים את אותו ילד קטן בכמה שנים טובות.

שני אחים, הקטנה כבת תשע והגדול בן העשר, נחטפו על ידי פעילי דאעש והופרדו ממשפחתם. עד שחולצו מארגון שדואג לשיקום הילדים החטופים. כעת, שהם באמצע שיקום מספרים השניים על מה שעברו. ולבנתיים נמצאים הם במקום שבו הארגון הקצה להם ודואג להם, עד שיבוא היום ויתאחדו עם משפחתם.

כל המשפחה נלקחה בשבי על ידי הארגון הרצחני ״דאעש״. ״אינני זוכר את היום שנחטפנו״ אמר האח הגדול, ״אבל אני זוכר את היום שבו הפרידו אותנו מהורינו, הם לקחו אותנו אל מקום שומם והעבירו את כל הגברים למסגד״.

במשך הזמן הוא נשלח לבדו אל מחנה האימונים של הארגון הרצחני. במשך חודש שלם עבר אימונים קשים שמטרתם היתה להפוך אותו לפעיל דאעש מן השורה. ואם בגיל תשע ילדים בגילו משחקים במכוניות צעצוע ופלייסטיישן, הוא למד להשתמש בנשק אמיתי על קרבנות אמיתיים.

״היה פעיל אחד בכיר שהיה לוקח אותי לכל מקום שהלך״ אמר הילד,״הוא היה הורג אנשים מול העיניים שלי, הוא היה נותן לי נשק וביקש שאעשה כמוהו, ואמר שאני עושה את רצון אלוקים. אבל אמא תמיד אמרה לי שהם משקרים ולא צריך להתנהג כמוהם כי הם אנשים רעים״.

אחותו, כבת התשע, זוכרת גם היא את היום שבו נפרדה בכח מהוריה, ״הם לקחו אותנו לכלא, אני התחבאתי מתחת לשמלה של אמא ובכיתי כל-כך, אמא חתכה לי את השיער והריסים בשביל שיחשבו שאני צעירה יותר ולא יפרידו אותי מאמא״. היא סיפרה איך היו מכריחים אותם. ללמוד מהקוראן. ״פעם אחת בא פעיל דאעש וביקש שאצטרף אליו לבית שלו לחיות שם.סירבתי, אז לקחו את אחותי הגדולה במקום״.

היום, שוהים שני האחים במחנה שנקרא ״שאריה״ שבצפון עירק, שם הם נמצאים תחת ארגון בנלאומי שמקדיש את זמנו בטיפול בילדים ושיקומם לאחר המראות הקשים, וגם נותן להם כלים להכנתם לחיים.״אני מאד מתגעגע לאבא ואמא ואחותי״ אומר האח,״גם אני מתגעגעת, והחלום שלי להפגש אתם סופסוף״ מוסיפה האחות, ״הלוואי שיחזרו הביתה בשלום״.

ובאמת, הארגון שקלט את שני האחים,דואג להם לכל מחסורם ונותן להם להרגיש כמה שיותר אהבה. ״הילדים האלה לא זוכרים מה זה המושג אהבה,הם מכירים רק סדר יום של רציחות, נשקים, חוסר רחמנות ומוות תמידי מול העיניים, קשה תוך שניה לשנות את מה שיושב להם בראש, אבל מצד שני באותה המידה הם צמאים לאהבה״.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית