באנו לעזור

6 סיבות למה האורז יוצא דביק, יבש או שרוף

בדרך כלל הילדים אוהבים את האוכל שהכנתם, אתם סוג של בשלנים בינוניים שכאלה. אבל אם סיר אורז פשוט תמיד יוצא לכם דביק, יבש או חרוך - אנחנו כאן כדי לשנות את המצב (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם מחשיבים את עצמכם לבשלנים ממוצעים כאלה: הילדים שלכם בדרך כלל אוכלים את האוכל שהכנתם ולפעמים הם מעקמים עליו את האף. אבל אם המחשבה על העמדת סיר אורז פשוט, מפחידה אתכם בטירוף - הוא תמיד יוצא דביק, יבש או חרוך - אנחנו כאן כדי לומר לכם שסיר אורז מוצלח, לחלוטין נמצא בהישג ידכם. הנה שש טעויות נפוצות בבישול אורז וכיצד לתקן אותן:

1. דילוג על שטיפת האורז לפני הבישול

אם זה נשמע לכם כמו "ניקוי הכלים לפני ששמים אותם במדיח", הקשיבו לנו. אורז יבש מצופה באבקה עמילנית. אם מדלגים על שטיפה ראשונית טובה, העמילן בסופו של דבר מתרכז בסיר והתוצר הסופי הוא קערה גדולה של דייסה. כדי לקבל אורז "אחד אחד", שטפו אותו בתוך מסננת רשת עד שהמים יוצאים נקיים.

2. שימוש בסיר הלא נכון

כדאי לבחור אחד עם תחתית עבה ולא שטוחה מדי וכמובן, מכסה צמוד. הסיבה? החום יתפזר באופן שווה והמים לא יתאדו מהר מדי.

3. יחס המים והאורז לא נכון

כמה מים צריך להוסיף לסיר? זה יכול להיות מבלבל, במיוחד כאשר יש כל כך הרבה סוגים של אורז ועל כל חבילה יש הוראות הכנה שונות. אנחנו אוהבים לדבוק בנוסחה זו מהניו-יורק טיימס: עבור רוב אורז התבואה עם גרגירים ארוכים-בינוניים (כמו בסמטי), יש להשתמש בכוס מים אחת לכל כוס אורז; עבור אורז עם גרגירים קצרים, יש לדבוק ביחס של אחת על אחת (1 כוס מים לכל 1 כוס אורז); עבור אורז מלא, השתמשו ב-1¾ כוסות מים לכל 1 כוס אורז.

4. בישול בטמפרטורה לא נכונה

נמוכה ואטית, זכרו את זה. אם הטמפרטורה גבוהה מדי (כל דבר שמעל נמוכה, בעיקרון), הנוזל שלכם יתבשל לפני הדגן בלי לתת לו סיכוי להתרכך ואתם תישארו עם סיר של אורז שרוף. לאחר הרתיחה, הסירו את המכסה והפחיתו את הטמפרטורה.

5. בישול עם הפרעות

שמעו, אנחנו יודעים שזה מפתה להרים את המכסה ולהציץ. לא! זוכרים שמבשלים על חום נמוך? בעצם, באמצעות המכסה אתם מבשלים את האורז על ידי אידוי. בכל פעם שאתם מרימים את אותו, האדים בורחים. בעוד ערבול מהיר וראשוני זה בסדר (כדי להפריד את הגושים), יותר מדי ערבובים ישחררו עמילן לתוך המים שיחבל בתבשיל.

6. הוספת מלח

בסדר, זה נתון לדיון. הוספת מלח למי האורז שלכם בהחלט לא תהרוס אותו, מבחינה טכנית. אבל יש אנשים שאומרים שמים ללא מלח הם הדרך הנכונה לבישול, כי היא מעניקה לאורז טעם יותר אותנטי. אבל בסופו של דבר, זה עניין של העדפה אישית ואם אתם אוהבים את האורז שלכם מלוח, לכו על זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר