על פי מקורות זרים

דיווחים בסוריה: תקיפה נוספת בשדה תעופה

הלילה דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית הסורית על תקיפת טילים על שדה תעופה ליד העיר חומס. על פי דיווחי האופוזיציה הסורית במקום מחסני נשק של חיזבאללה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תקיפה בסוריה, ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

תקיפה נוספת בסוריה: פיצוץ נשמע אמש (חמישי) בשדה התעופה אדבע במחוז חומס בסוריה. הרקע לפיצוץ בשדה התעופה הצבאי - הנמצא בגבול לבנון-סוריה - אינו ברור. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, סאנ"א. כמובן שהאצבע המאשימה הופנתה באופן טבעי כלפי ישראל שמצדה שותקת.

גורם צבאי סורי מסר, כי שדה התעופה הצבאי הותקף באמצעות ארבעה טילים. לדבריו, מערך ההגנה האווירית הסורי פעל נגד ויירט את האיום. במקביל, דווח בסוריה על פעילות של חיל האוויר הישראלי בשמי לבנון.

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי הטילים שנורו פגעו במחסני נשק של חיזבאללה, הנמצאים סמוך לשדה התעופה בחומס. רמי עבד אל-רחמן, ראש ארגון המעקב הסורי אחר זכויות אדם, אמר כי "שישה טילים נורו לעבר שדה התעופה אדבע וסביבתו שבדרום-מערב מחוז חומס ופגעו במחסני נשק לבנוניים של חיזבאללה".

בישראל כרגיל לא הגיבו כלל לדיווחים, בדומה לרוב מקרי התקיפה שיוחסו לישראל בסוריה בשנים האחרונות.

אתר חדשות המזוהה עם אנשי האופוזיציה הסורית דיווח בעבר, כי משטר אסד החל להפוך את שדה התעופה דבעה, הממוקם כ-30 קילומטרים מערבית לעיר חומס, ל"אזרחי" בשיתוף פעולה של גורמים איראניים. מטרת המשטר, כך לפי הדיווח, הייתה לספק שדה תעופה חלופי לשדה הבינלאומי הפועל בבירה דמשק, שכן זה היה נתון תחת מתקפות בלתי-פוסקות של ארגוני המורדים. אל שדה התעופה הייתה צפויה להגיע האספקה החיונית לשרידותו של המשטר מבעלי בריתו במוסקבה ובטהרן.

בתחילת מלחמת האזרחים בסוריה השתלטו כוחות האופוזיציה הסורית על שדה התעופה והשטחים הסמוכים לו, אך כמה שנים לאחר מכן השתלטו עליו מחדש צבא אסד ושותפיו.

בתקיפה אחרת אתמול בלילה, נהרגו 12 לוחמים מכוחות הנאמנים למשטר אסד. התקיפה מיוחסת לכוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב. כך דיווח ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם. לפי מנהל הארגון, סמי עבד א-רחמן, ההרוגים אינם ממוצא סורי. עם זאת, גורם אחר אמר לסוכנות הידיעות הסורית כי אף אחד מההרוגים אינו ממוצא איראני או לבנוני. א-רחמן לא ציין מאיזה מוצא הם, אך ייתכן כי בכל זאת מדובר באיראנים.

לפי הארגון, התקיפה בוצעה באזור א-בוכמאל בגבול הסורי-עיראקי, אזור שהותקף לא פעם בידי כוחות הקואליציה בעת שהיה בשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "שלוש מכוניות הושמדו בתקיפה", אמר א-רחמן.

גורמי ביטחון אמריקנים הכחישו כל קשר לתקיפה הלילה שיוחסה לקואליציה על-ידי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית ובמערך ההסברה של חיזבאללה.

"כמה עמדות צבאיות בין א-בוכמאל וחמימיה הותקפו בידי מטוסי קרב של הקואליציה האמריקנית", נאמר בדיווח של סוכנות הידיעות הסורי מפי גורם צבאי. בתקשורת של חיזבאללה טענו כי התקיפות בוצעו ליד מתקן אנרגיה המכונה T-2 סמוך לגבול של סוריה עם עיראק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר