ה"תשובה" הנכונה לסמארטפון שלי

הכניסה לימי הרחמים והסליחות, מלווה אותי יחד עם לא מעט אחרים בתחושה לא נעימה אי שם במורד הכיס התפוח מעט מנוכחותו של סמארטפון משוכלל. אילו רק יכולתי להסתדר עם טלפון "כשר" המכיל פתרונות פשוטים שחוסמים "כל מה שזז". לצערי השימוש באפליקציות בסמארטפון לצרכי עבודה ולימודים נהיה משהו שקשה מאוד להסתדר בלעדיו (דיגטל)

יאיר טוקר | מקודם |
(צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)

עם העליה החדה בחדירת מכשירי הסמארטפון למיניהם, נוצר קונפליקט שנראה כמעט בלתי-פתיר. מצד אחד, מקומות העבודה והלימודים דוחפים את כולנו להתקדם עם הטכנולוגיה ולהחזיק ברשותנו מכשיר משוכלל המאפשר תקשורת מהירה, פתיחת ערוצי תוכן וגישה לדואר אלקטרוני או לאפליקציות חיוניות, ומצד שני למי שרוצה לשמור על עיניו ונפשו ולהימנע מחשיפה לתכנים הבעייתיים הנמצאים באינטרנט, הסמארטפון הוא משהו שאי אפשר לסבול את צחנתו.

מזה מספר שנים קיימים עבור המחשבים הביתיים פתרונות סינון טובים (רימון ודומיו) המאפשרים לגולש לחסוך מעצמו היחשפות לתכנים בעייתיים. למרבה הצער ההתבססות על שיטות הסינון האלו בכדי לסנן את מכשירי הסמארטפון בהם ניתן לגלוש באינטרנט אלחוטי או באמצעות אפליקציות – נותנת פתרונות מוגבלים.

פתרונות אלו כוללים סמארטפונים או שרותי סלולאר ללא אפשרות גלישה כלל או כזו הפתוחה באופן חלקי על-ידי סינון ברשימות "שחורות" או "לבנות", כאשר האתרים שניתן היה לגלוש בהם מוגדרים מראש ללא אפשרות לשינוי על-ידי המשתמש.

כעת מסתמן כי את הקונפליקט המובנה הזה, פותרת אפליקציה קטנה וחכמה שפותחה על-ידי חברת "Netspark" מהמובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיות סינון (החברה שפיתחה בין השאר את הסינון עבור "רימון").

האפליקציה "Netspark mobile" מבוססת על טכנולוגיות פורצות-דרך, ה"מבינות" את הקידוד של האתרים והאפליקציות - ומאפשרות סינון ממוקד ללא חסימה כוללת של האתר המדובר – אם זה יוטיוב, פייסבוק או כל אתר אחר. משמעות הדבר היא שניתן לגלוש כמעט בכל אתר אינטרנט, אך ללא היחשפות לתכנים בעייתיים.

באמצעות אפליקציה זו כבר אין צורך לחסום באופן גורף את הגלישה בסלולארי ואף לא להירשם למספר אתרים מוגבל או ספק סלולר ספציפי. על ידי הסינון של 'נטספרק' כל אחד יכול לגלוש באתרים ובאפליקציות שהוא צריך לצרכי עבודה לימודים וכו' ולקבוע בעצמו את רמת הסינון ואת השעות בהן הוא רוצה אפשרות לגלוש.

את האפליקציה ניתן להוריד בקלות עבור כל מכשיר סמארטפון או טאבלט המבוסס על גרסת אנדרואיד 4.0 ומעלה (חפשו את המילה "נטספרק" ב-Play), וכאמור, אין צורך להחליף את המכשיר הסלולארי או את החברה הסלולארית בה הלקוח מנוי.

אגב, באופן אבסורדי, למרות שפתרון הסינון הזה הוא המתקדם מבין הפתרונות שאני מכיר, המחיר שלו נמוך מאוד, בערך רבע(!), מהמחיר של פתרונות אחרים – רק 10 ש"ח לחודש (בעסקה שנתית). בנטספרק – מאפשרים להוריד את האפליקציה לשבוע חינם לצורך התנסות וללא התחייבות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר