הרה"ח דוד נחמן בלוי ז"ל, מראשי 'החינוך העצמאי' - איננו

ברוך דיין האמת: לאחר מחלה קשה, נפטר הבוקר (ראשון) בבית החולים 'הדסה עין כרם', הרה"ח דוד נחמן בלוי זצ"ל, מראשי 'החינוך העצמאי', והוא כבן 78. הותיר אחריו דור ישרים מבורך, 15 ילדים וערות נכדים הממשיכים את דרכו, דרך התורה. אחד מבניו הוא הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרב נחמן בלוי (שעה טובה)

ברוך דיין האמת: לאחר מחלה קשה, נפטר הבוקר (ראשון) בבית החולים 'הדסה עין כרם', הרה"ח דוד נחמן בלוי זצ"ל, מראשי 'החינוך העצמאי', והוא כבן 78.

הרב דוד נחמן נולד בי"ג בתשרי ה'תרצ"ג, לאביו הרה"צ יעקב בלוי ז"ל ולאמו מרת ציפורה ע"ה. היה נכדו חביבו של זקנו, הרב משה בלוי ז"ל, מראשי 'אגודת ישראל'.

מיד לאחר נישואיו, לפני למעלה מחמישים שנה, היה מראשי ארגון 'צא"י', והיה יד ימינו של הרב שלמה לורנץ. יחדיו הם הקימו את יישובי צא"י - קוממיות, חזון יחזקאל ואחרים, והקימו את אוהלה של תורה בכל רחבי הארץ.

הרב בלוי, היה מראשי העוסקים והפועלים למען בני עדות המזרח בארץ ישראל. הקים את ישיבת המתמידים הספרדית, שהייתה ישיבת הערב הראשונה בארץ.

הראשון לציון, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף, התבטא על רבי דוד נחמן ז"ל בעבר כי הוא עשה למען הספרדים, יותר ממה שעשו כל העסקנים הספרדים.

מאוחר יותר הצטרף לארגון 'החינוך העצמאי', והיה מראשי הארגון במשך למעלה מחמישים שנה. בתפקידו, היה מפקח על למעלה משמונים בתי ספר, והיה נוסע מדי יום בכל רחבי הארץ עבור אלפי בנות ישראל.

בעשרים השנים האחרונות היה פעיל במסגרת סיעת 'שלומי אמונים' של 'אגודת ישראל'.

בני משפחתו מעידים עליו כי היה איש משפחה חם מאוד. פעם בשנה היה מתוועד עם כל הנכדים בשבת מיוחדת ביישוב חזון יחזקאל, שם היה מוסר שיחות נלהבות על שמירת ערכי בני ירושלים.

לפני 18 שנה נפטרה זוגתו הראשונה בתאונה מחרידה, והיום הוא ייטמן בסמוך אליה וליד נכדו הבחור ישראל נח בלוי ז"ל שנפטר ממחלה קשה לפני שנתיים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, 15 ילדים וערות נכדים הממשיכים את דרכו, דרך התורה. אחד מבניו הוא הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך.

הלוויתו תצא בצהריים, שבעה 15:00, מבית הלוויות 'שמגר' בירושלים, להר המנוחות שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר