עובדים עלינו: הקוטג' ירד, הגבינה עלתה

עושים מאיתנו צחוק: לאחר שהורידו את מחירו של מוצר הקוטג' שהפך לסמל המאבק של המחאה החברתית, כעת הם הקפיצו את מחיר הגבינה. בתמונה של צלם 'כיכר השבת' מהבוקר, נראים שני המוצרים זה על-יד זה: קוטג' עולה 5.09 שקלים, בעוד הגבינה עולה 7.50 שקלים (חדשות, צרכנות)

חנה בורט | כיכר השבת |
מרכול בהר-נוף, היום (כיכר השבת)

התרמית של חברות החלב: לאחר שהורידו את מחירו של מוצר הקוטג' שהפך לסמל המאבק של המחאה החברתית, כעת הם הקפיצו את מחיר הגבינה. בתמונה שצילם אחד מצלמי 'כיכר השבת' הבוקר - באחת החנויות בשכונה החרדית הר-נוף בירושלים, נראים שני המוצרים זה על-יד זה: קוטג' עולה 5.09 שקלים, בעוד הגבינה עולה 7.50 שקלים.

התרמית היא לא רק בהקפצת המחיר, אלא מעבר לכך:

● לפני חודש אמרו גורמים בחברות החלב כי מחירי הגבינה הלבנה צפויים לרדת ל-6.3 שקלים, לעומת כ-7 שקלים ויותר כיום - המחיר לא ירד, אלא זינק.

● איך ייתכן שקוטג' - שהינו מוצר מיוחד יותר מגבינה, עולה פחות ממוצר בסיס הנרכש על-ידי כל משפחה בישראל.

כזכור, פחות מחודש לאחר שאיציק אולרב, חרדי מבני-ברק, פתח קבוצת מחאה נגד מחירו המופקע של הקוטג´, חברה "תנובה" התקפלה והודיעה על הוזלת המוצר.

החברה הודיעה כי היא תוריד את מחיר המכירה של הקוטג´ לרשתות השיווק ל-4.55 שקלים ליחידה (כולל מע"מ), במקום מחיר של 5.2 שקלים ליחידה. מדובר במחיר המשקף הנחה 12.5% לרשתות. לדברי החברה, מהלך זה יאפשר להעמיד את מחיר הקוטג´ לצרכן על 5.9 שקלים.

טרם המאבק המחיר המומלץ לצרכן עמד על 6.97 שקלים לקוטג´, אם כי בשוק הוא הגיע גם למחיר של 8 שקלים.

בתגובה לדיווח, הגיב איציק אלרוב, מוביל מאבק הקוטג': "חברות המזון ממשיכות לצחוק על הציבור ולהעלות מחירים במוצרים אחרים, ולכן חשוב שאנו הציבור נמשיך לא לקנות מוצרים שנמכרים במחירים מופקעים. צריך להבין שהכוח שלנו, כציבור, מתבטא בכוחנו הצרכני וראינו את זה בקוטג' שמחירו אכן ירד.

"אם לא נשלם את המחיר המופרז על הגבינה ועל מוצרים נוספים שנמכרים ביוקר מופרז ונשאיר את השקלים אצלנו בארנק, לא תיהיה לחברות הגדולות כל ברירה והן יאלצו להוריד את המחירים. הציבור צריך לדעת כי ברגע שנפסיק להיות צרכנים שבויים המחירים יחזרו להיות שפויים והוגנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר