מצאו את מי להאשים

יוניליוור: המחירים בישראל יקרים בגלל הכשרות

חברת יוניליוור החליטה לייקר את מחירם של קרוב ל-400 ממוצרי החברה מיד לאחר החגים, ובחברה מנסים לתרץ את ההתייקרות בעלויות הכשרות. איציק אלרוב: "אם הכשרות משפיעה על מחירי המזון היא משפיעה לטובה התירוצים ריקים מתוכן" (אקטואליה, כלכלה)

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
(לוגו תלמה)

התירוץ החדש להתייקרות ביוניליוור – עלויות הכשרות: סמנכלי"ת המכירות ביוניליוור ישראל, ענת גבריאל, מנסה להצדיק את ההתייקרות הצפויה במאות ממוצרי החברה לאחר החגים.

בראיון לגלי צה"ל היא אמרה כי "בחלק מהמוצרים עלויות הייצור בישראל יותר גבוהות. יש לנו 5 מפעלים בארץ, ויש לנו עוד עלויות כמו מע"מ שלא קיים במדינות אחרות או נושא הכשרות".

יוניליוור הוא תאגיד רב לאומי המחזיק במותגים רבים בתחומי המזון, המשקאות ומוצרי טיפוח אישי. בישראל מחזיק התאגיד במותגים מוכרים כמו בייגל בייגל, קליק, ורד הגליל, תה ליפטון, ועוד. אתמול (א) פרסמה החברה רשימה של למעלה מ-400 מוצרים הצפויים להתייקר לאחר תקופת החגים.

ההודעה גררה תגובות ציבורית נזעמות. ארגוני המחאה שיגרו מכתב למנכ"ל יוניליוור העולמי וקראו לו לבטל את ההתייקרות הצפויה.

איציק אלרוב, מיוזמי מחאת הקוטג' העומד בראשות תנועת "הצרכנים", מבטל בשיחה ל"כיכר השבת" את הניסיון להצדיק את ההתייקרות בשל עלויות הכשרות: "אם בודקים את עלויות הכשרות – מגלים הפתעה שהמחירים באזורים חרדיים זולים באחוזים ניכרים לעומת המחירים בשאר האזורים במדינת ישראל".

"כך שאם הכשרות משפיעה על מחירי המזון היא משפיעה לטובה. אין דרך להכחיש את העובדה המקוממת כי מוצרים כחול לבן המיוצרים בישראל נמכרים בחו"ל – במחצית ממחירם בארץ, כך שהתירוצים של הגב' הנכבדה נבובים וריקים מתוכן".

את תגובת יוניליוור לא הצלחנו להשיג עד למועד פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר