האם אסם מפלה יהודים במחירי הביסלי?

תמונה שרצה ביממה האחרונה ברשת הפייסבוק, טוענת כי חברת אסם מפלה יהודים במחירי חטיף ה'ביסלי'. באסם מגיבים ואומרים: "מחירון ביסלי לקמעונאים זהה בכל המגזרים. במגזר הערבי נמכר גם ביסלי באריזת 50 גרם במחיר של 2 שקלים ליחידה. בנוסף, ניתן למצוא בכל הרשתות הגדולות מארזים של 3 יחידות ביסלי 70 גרם במחיר של 9-8 שקלים למארז"

יוסף פאר | כיכר השבת |
ביסלי 'אסם' (צילום: ויקיפדיה)

תמונה שרצה ביממה האחרונה ברשת הפייסבוק, טוענת כי חברת אסם מפלה יהודים במחירי חטיף ה'ביסלי'.

לפי התמונה, חטיף ביסלי שנמכר במגזר הערבי עולה: 2 ש"ח, לעומת החטיף שנמכר במגזר היהודי בקרוב ל4 ש"ח.

ב'אסם' הגיבו לטענות ואמרו ל'כלכליסט': "מחירון ביסלי לקמעונאים זהה בכל המגזרים. המחיר הסופי לצרכן נקבע על ידי הקמעונאי בלבד. ניתן למצוא ביסלי במחיר שנע בין 4-3 שקלים לאריזות של 70 גרם ובמחיר של 6.50-5.80 שקלים לאריזות של 190 גרם".

"במגזר הערבי נמכר גם ביסלי באריזת 50 גרם במחיר של 2 שקלים ליחידה. בנוסף, ניתן למצוא בכל הרשתות הגדולות מארזים של 3 יחידות ביסלי 70 גרם במחיר של 9-8 שקלים למארז".

בתנועת הצרכנים שעומדת מאחורי מאבקים רבים בתקופה האחרונה אמרו: "המחיר הנקוב על האריזה הוא מקסימלי (לפיצוציות וכדו') כך שעדיין יש לסופרים במגזר הערבי מרווח תמחור. במגזר היהודי לעומת זאת, זהו מחיר של שופרסל ישיר".

עוד אמרו "ישנם מקומות בהם המחיר גבוה יותר או נמוך יותר בתקופת מבצעים וכדו'. הבעיה כאן היא לא רק האפליה המכוערת אלא עקרון העושק המנחה את תעשיית המונופולים הישראלית: אסם יודעת שבמגזר הערבי אם המחירים יהיו יקרים מידי הסחורה תשאר על המדפים ואילו במגזר היהודי הם בטוחים שהביקוש קשיח ועליית מחירים סדרתית זה דבר ליגיטימי.

"אנחנו כאן בכדי לשים לזה סוף", אמרו ב"הצרכנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר