התקפל: גדעון סער לא יקצר את החופש הגדול

אחרי שהודיע חגיגית על קיצור החופש הגדול, שר החינוך גדעון סער מציג: ההתקפלות. "אני מודיע בצער ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר", הכריז היום. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר, ברך על דחיית החופש ואמר כי "הרצון לעשות סדר בלוח החופשות הוא חשוב וחיוני למערכת, אך בשל ההתרעה הקצרה והבעיות הרבות שצצו, הנזק פשוט עלה על התועלת"

שושי הלר | כיכר השבת |
גדעון סער (פלאש 90)

בעקבות הלחץ הציבורי, שר החינוך גדעון סער, החליט לדחות בשנה את מועד יישום ההחלטה לקיצור את החופש הגדול. החלטתו של סער התקבלה לאחר פגישה שקיים בנושא עם מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן. ככל הנראה, וסרמן הודיע לסער על ההשגות שיש למהלך כזה בארגון, מפני שימי החופשה מאוגדים עמו בהסכם קיבוצי.

סער הודיע במסיבת העיתונאים על החלטתו לפתוח את שנת הלימודים במועדה הרגיל, ואמר כי בסוף השבוע העלו בפניו בכירי הסתדרות המורים סוגיות משפטיות שעלו מההחלטה לבצע את המהלך עוד השנה, וכי לאחר הפגישה היום החליט לשנות את החלטתו.

"מכיוון שיש סוגיות משפטיות חדשות החלטתי להודיע בצער ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר", אמר. "בסופו של דבר האחריות היא שלי. רציתי להביא שינויים לטובת הציבור, ואני מצטער שלא הצלחתי בכך. האחריות חייבה אותי להפעיל שיקול דעת מחדש".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי משרד החינוך החליט לאמץ את המלצות הוועדה לבחינת מבנה שנת הלימודים, ולקצר את החופש הגדול בחמישה ימים, ובמקביל יוארכו חופשות התלמידים במהלך השנה בחמישה ימים.

ציבור ההורים מחה על עיתוי ההודעה, סמוך כל כך לסיום שנת הלימודים. גם ח"כים בוועדת החינוך שיזמו דיון מיוחד בוועדה על קיצור החופש, תבעו לדחות בשנה את יישום ההחלטה. מחאת ההורים והח"כים ביחד עם הסוגיות המשפטיות עשו את שלהן, והיום בוטלה ההחלטה.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר, ברך על דחיית החופש ואמר כי "הרצון לעשות סדר בלוח החופשות הוא חשוב וחיוני למערכת, אך בשל ההתרעה הקצרה והבעיות הרבות שצצו, הנזק פשוט עלה על התועלת."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר