בוקר בריא: 7 מאכלים שמומלץ לפתוח איתם את היום

"בבוקר תאכל כמו מלך" קבע הרמב"ם, ואכן מחקרים רבים מוכיחים את חשיבותה הרבה של ארוחת הבוקר. אך היא לא חייבת להיות גדולה ומרשימה, אלא בעיקר איכותית: 7 מאכלים שמומלץ לפתוח איתם את היום (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
לפתוח את היום בצלחת של בריאות (צילום: shutterstock)

"בבוקר תאכל כמו מלך" קבע הרמב"ם, ואכן מחקרים רבים מוכיחים את חשיבותה הרבה של ארוחת הבוקר, המחזירה לגוף את החיוניות לאחר מנוחת הלילה, ומחדשת את מאגרי האנרגיה הזמינה.

ארוחת הבוקר תורמת ליכולת הריכוז והחשיבה, ואף משפרת את מצב הרוח. בנוסף, היא מחזקת את מערכת החיסון, מסייעת לבניית השרירים וחיזוק העצמות, ומונעת השמנה.

מנגד, דילוג על ארוחת הבוקר עלול להשפיע לרעה על יכולת הריכוז, ההתנהגות והבריאות. עם זאת, היא לא חייבת להיות גדולה ומרשימה, אלא בעיקר איכותית. הנה 7 מאכלים שמומלץ לפתוח איתם את היום:

יוגורט, גרנולה ופרי

היוגורט מכיל סידן חיוני, האחראי לכיווץ תאי השריר, חיזוק העצמות והעברת אותות חשמליים בין תאי הגוף. בחרו ביוגורט דל שומן, הוסיפו כף גרנולה או דגני בוקר מלאים, וקנחו בפרי.

>> מתכון לגרנולה ביתית

סלט ירקות צבעוני

פנקו את עצמכם בצלחת סלט עם מגוון ירקות בכל הצבעים, ויש לכם מנה מרשימה של ויטמינים ומינרלים ליום בריא. תבלו את הסלט בשמן זית ולימון, והפחיתו במלח. כדי להגדיל את תחושת השובע, ניתן לאכול לצד הסלט חצי כוס עדשים או בורגול מבושלים.

חביתה עם תוספות

חביתה היא דרך נהדרת וקלה לצריכת חלבונים, המסייעים להגדלת מסת השריר ובריאות העצמות. הכינו חביתה משתי ביצים, והוסיפו לה עשבי תיבול, ברוקולי או עלי תרד קצוצים. העלים הירוקים תורמים לגוף מגנזיום לשרירים ותפקוד הלב, ויטמין K המסייע לבניית העצם וקרישת הדם ומינרלים.

לחם בריאות

פחמימות זה לא מילה גסה. לחם מלא מציע פחמימות מורכבות עם סיבים תזונתיים, המתעכלים לאט יותר במערכת העיכול, מה שמאט את עליית הסוכר בדם ותורם לתחושת שובע לאורך זמן. אכלו שתי פרוסות לחם מלא, עם חומוס, גבינה וירקות חתוכים.

שייק ירוק

שתו על הבוקר כוס בריאות של שייק ירוק. פעם בכמה ימים מכינים כמות גדולה של עלים ירוקים (חסה או תרד) עם ירקות (סלרי/גזר) ופירות (תותים/אוכמניות/תפוח) טחונים יחד בבלנדר, וניתן להוסיף זרעי פשתן התורמים להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. השייק המרענן מספק לגוף מגוון מינרלים וויטמינים.

שייק ירוק מרענן (צילום: shutterstock)

>> מתכון לשייק ירוק נהדר

קיווי

הפרי הטעים הזה מציע כמות רבה של ויטמין C, ואשלגן החיוני לתאי העצב בגוף. פתחו את הבוקר עם שני קיווי קטנים, המכילים את כל כמות ויטמין C המומלצת לצריכה היומית, ואתם מסודרים.

מיץ רימונים

כמו הקיווי, כוס מיץ רימונים מכילה נוגדי חמצון (כמו פוליפנולים) התורמים לבריאות הלב, ריכוז גבוה של ברזל, וויטמין C המסייע לתפקוד השיניים ונימי הדם. סחטו מראש כמות של מיץ רימונים, או קנו מיץ רימונים מוכן ללא סוכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר