לאחר האיום בפיטורים

ברקת נכנע והעניש: הדיון על "שטח המריבה" נדחה

לאחר שאיים לפטר את הנציגים החרדים בעירייה שהודיעו כי יצביעו נגד אישור התקציב לפרויקט 'הספורטק', ראש עיריית י-ם ניר ברקת נכנע והחליט לדחות את הדיון. עם זאת, ברקת העניש את הנציגים החרדים ודחה גם את הדיון על "שטח המריבה" בשכונת גבעת מרדכי. תוקם ועדה שתדון בשני הנושאים. צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת. וידאו: כיכר השבת)

ברקת נכנע והעניש את החרדים: לאחר שאיים כי יפטר את הנציגים החרדים בעירייה שהודיעו כי יצביעו נגד אישור התקציב לפרויקט "הספורטק" בבירה, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נכנע והחליט הערב (חמישי) לדחות את הדיון בנושא. עם זאת, ברקת העניש את הנציגים החרדים והחליט לדחות גם את הדיון על "שטח המריבה" בין החרדים לציבור הדתי-לאומי בשכונת גבעת מרדכי. בנוסף, הנציגים החרדים חתמו על מסמך לפיו הם לא יתראיינו לתקשורת בשבועיים הקרובים.

הוחלט כי תוקם ועדה מקצועית, בה יהיו חברים גם הנציגים החרדים וגם הנציגים החילונים, בה ידונו הנציגים בנושא הספורטק וב"שטח המריבה". בנוסף, הנציגים החרדים חתמו על מסמך לפיו הם לא יתראיינו לתקשורת בשבועיים הקרובים. "יש צורך אמיתי בעיר ירושלים וצריך לאשר את פרויקט הספורטק, ואני רוצה לשבת עם החברים ולהוריד את כל החששות שלהם" אמר ברקת בסיום הדרמה בדיון.

"במקביל, שמעתי לא מעט חששות של הציבור הדתי-לאומי בגבעת מרדכי לגביי שטח המריבה. הייתי רוצה להעביר את ההחלטות האלו כבר היום כי אני חושב שהן נכונות, אבל אני מכבד את הבקשות של כמעט כל נציגי סיעות הבית ואני מוריד את הסעיפים האלו מסדר היום עד לישיבת מועצת העיר הבאה, ואני משוכנע שנגיע להבנות ונסיר חששות של הצדדים ונעבוד ביחד".

מוקדם יותר התרחשה דרמה של ממש במועצת עיריית ירושלים. ברקת הודיע לחברי המועצה כי הוא הופך את ההצבעה על התקציב לספורטק להצעת אי אמון, כך שמי שיצביע נגד יפוטר באופן אוטומטי מתפקידו בקואליציה - גם סגני ראש העיר החרדים.

ראשי הסיעות החרדיות בעיר ש"ס ודגל התורה הודיעו כי רבותיהם הורו להם להצביע נגד ההצעה - גם במחיר של ישיבה באופוזיציה. ל"כיכר השבת" נודע כי צביקה כהן, סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס המקומית קיבל הוראה מביתו של חכם שלום כהן להצביע נגד התקציב ולא להתחשב במצב שבו נציגי חסידויות בעלזא וחב"ד יימנעו מהצבעה.

מ"מ ראש העיר קובי כחלון עם יו"ר ש"ס בעיר צביקה כהן, הערב (צילום: כיכר השבת)

כהן אמר ל"כיכר השבת": "אני חייל של נשיא מועצת חכמי התורה, ואצביע נגד גם במחיר של פיטורים". סגן ראש העיר ויו"ר דגל התורה המקומית ישראל קלרמן אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו שליחים של מרן ראש הישיבה, הוא פסק לנו ואנו לא זזים מכך. אם ראש העיר רוצה לפטר אותנו - שיפטר, אנחנו נצביע נגד".

עמק הארזים, כאן צפוי לקום הספורטק (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

בשיחות מוקדם יותר עם ראשי הסיעות אנשי ברקת הביעו זעם רב על ההחלטה להתנגד להצעה: "בשביל מה הורדנו את הספורטק מרמות לקצה העיר? אין לכם מילה. עשינו את זה בשבילכם ואתם נלחמים בנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר