"הגנה עלינו ממיידי האבנים"

יום לפני שנרצחה, הדר הצילה אברכים: "שליחה של הקב"ה"

אברכים שביקרו השבוע בהר הזיתים, נתקלו בפורעים ערבים. מי שהצילה אותם הייתה הדר כהן הי"ד, שנרצחה יממה לאחר מכן בפיגוע בשער שכם. "שליחה של הקב"ה" סיפר אחד האברכים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הלוויתה של הדר, בעיגול: הרכב של האברכים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

מאות בני אדם ליוו הצהריים (חמישי) למנוחות את הדר כהן הי"ד, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בשער שכם אמש שניות לאחר שהצילה את חייה של רווית, לוחמת משמר הגבול שעמדה לצידה בזמן הפיגוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך שיבחו את הדר הי"ד על אמץ ליבה ועל כך שהצליחה בקור רוח, למרות שנפגעה, לפעול כמצופה ממנה ולהציל את חיי חברתה לצוות.

מוקדם יותר היום פורסם כי שני אברכים חרדים ניצלו מתקיפה אלימה של ערבים בהר הזיתים. הערב "כיכר השבת" מפרסם לראשונה כי שני האברכים ניצלו על ידי לא אחרת מאשר הדר כהן הי"ד, זאת כאמור, יום אחד בלבד לפני הפיגוע בו פעלה בגבורה והצילה את חייהם של רבים.

בקטן: הדר כהן הי"ד

ל"כיכר השבת" נודע כי שני האברכים עשו את דרכם ברכבם לבית העלמין בהר הזיתים בירושלים בכדי להתפלל על קברי צדיקים במקום. כשהשניים הגיעו לקטע הכביש שבין הר הצופים להר הזיתים, היכן שממוקם בית ספר ערבי הידוע לשמצה, הם ספגו יידוי אבנים.

רק בדרך נס, שניהם לא נפגעו בצורה משמעותית בגופם, מלבד חבלות יבשות. עם זאת, נזק נגרם לרכב. בסופו של דבר, הם הצליחו לברוח כשהם מאיצים ומגיעים עד לניידת משטרה שחנתה במרחק קצר מהמקום בו הם הותקפו.

אחד האברכים שחזר את הרגעים הדרמטיים לעיתון "המבשר": "כמה עשרות ילדים, הגיחו לפתע מצד הכביש, כשחלקם נעמדים מול הרכב בו נסענו כדי שלא נוכל להמשיך לנסוע, ואז הם החלו לתקוף. רציתי לנסות לברוח ולחצתי על דוושת הגז, אלא שאז הגיח לפתע רכב נהוג בידי ערבי, והוא נעצר סנטימטרים ספורים לפני כדי למנוע ממני לברוח מהמקום". ובכל אותו זמן, ממשיך מטר הסלעים לרדת על המכונית, עד ששום שמשה בה לא נותרה שלמה.

(באדיבות המצלם)

שוטרים שהיו במרחק קצר מהמקום יצאו במהירות והצליחו לעצור את הנהג שחסם אותם, והוא נלקח לחקירה. במקביל, פנו האברכים להגיש תלונה במשטרה על האירוע.

בין אותם אנשי כוחות הביטחון שפעלו באירוע הייתה לוחמת משמר הגבול הדר כהן הי"ד שליוותה את השניים והגנה עליהם מהמשך יידויי האבנים על ידי פורעים ערבים.

אחד האברכים סיפר על כך לחבריו בהתרגשות: "ביום שאחרי הפיגוע ראיתי בתקשורת שהדר כהן הי"ד נהרגה, ומייד נזכרתי שהיא זו שהגנה עלינו. היא הייתה שליחה של הקדוש ברוך הוא".

כאמור, מאות בני אדם ליוו אותה היום בדרכה האחרונה. אביה ספד לה בקול חנוק מבכי: "כולם אומרים שהיית גיבורה, גיבורה אמיתית, שהצלת הרבה אנשים בגופך ונשמתך. אבל אף אחד לא מכיר אותך באמת הדרי שלי, את החום שלך. יש לי שלוש מילים לומר לך: אני גאה בך. גאה בך ומצדיע לך. נוחי על משכבך בשלום, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

"הדר, אהובה שלי. זאת שהייתה קוראת לי אבוש, שהייתה לי אהובה מכול. איך אני אמור להיפרד ממך עכשיו?", זעק האב השכול.

הלוויתה של הדר כהן הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אמר בהספד: "הדר, שתיים מחברותיה ועוד נער חתרו למגע וסיכלו פיגוע גדול בבירה. כמו הנערה והנער שעליהם נינתה מדינת היהודים, השוטרים והשוטרות הללו נתנו לירושלים את ביטחונה. אילו לא חתרו למגע היה מתרחש אסון כבד של פיגוע מתוכנן, שמחזיר את ירושלים לימים קשים מאוד. חברייך במשטרה הכחולה גמרו את החשבון וסגרו את האירוע מבלי שאף אזרח נפגע".

"משפחת כהן, ההורים האחים - אין בכוח המילים לנחם. את הדר לא נוכל להשיב, אך אנו מחבקים חיבוק חם ואוהב", אמר המפכ"ל. "הדר יקרה, אני מרשה לעצמי להודות לך בשם עם ישראל. במעשה גבורתך חקקת פרק נוסף במורשת מג"ב. אני מצדיע לך בשם משטרת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר