"המחירים יעלו בקרוב"

הסוכן הוותיק שמוליק קרביצקי מפתיע: "הניצול יעלה לכם ביוקר"

בשיחה פתוחה וגלויה, פותח הסוכן הוותיק מניו יורק, שמוליק קרביצקי, את סגור ליבו ומדבר על הכל; מחירי הטיסות, הצורך בסוכנים, הקורונה ומתי הזמן הטוב ביותר להזמין טיסה (תיירות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

בשיחה כנה ואמיתית, פותח סוכן הנסיעות מניו יורק, שמוליק קרביצקי את סגור ליבו ומספר בהרחבה על ההבדלים בין פעם להיום, למה באמת צריך סוכן בשביל להזמין כרטיסי טיסה ולמה הוא לא רואה עתיד במקצוע הזה. בנוסף, הוא מספר על הקורונה ולמה מחירי הטיסות עולים לפני אירועים יהודיים.

כל זה קורה, לקראת הגעתו של קרביצקי במיוחד לוועידת התעופה המשותפת, של 'כיכר השבת', והקבוצה הפופולרית 'חו"ל מהודר'.

עוד בנושא ב'כיכר השבת'>>>

מי אתה, תספר קצת על עצמך.

"אני שמואל קרביצקי, ואני בעל סוכנות נסיעות 'סקיי 2000', המשרד ממוקם ב'דאון טאון' של מנהטן, השנה אני אסגור 26 שנים בענף כבעל עסק. סקי - ר"ת, שמואל קרביצקי ויהודית רעייתי, וכמובן שמיים, 2000, זה מכיוון שכשפתחתי את הסכונות כולם הסתכלו לכיוון השמיים וגם הטלפון שלי מסתיים ב-2000".

"אני מתמחה בישראלים, חב"דניקים ולקוחות עסקיים, מה שמייחד אותנו כמו יהודים אחרים בענפים אחרים זה ששתיים ועוד שתיים,, זה לא תמיד ארבע, אם צריך זה יהיה 3.5 או 5".

ההבדל בין אז להיום

"לגמרי, אין שום דימיון לא בצורת העבודה לא בהיקף העבודה, לא בצורת השיווק ולא בלקוחות הפוטנציאליים - היום זה עולם אחר לגמרי אי אפשר להשוות, בהמשך אפרט יותר באריכות את ההבדלים. יש לנו ב"ה הרבה מאוד לקוחות פרטיים, אנשים שמבינים שהם לא יכולים להיות יותר חכמים, ממי שנמצא בתוך העסק".

למה בכלל צריך סוכני נסיעות, מה ההבדל אם אני קונה ממך או מזמין באון ליין?

"אני בקצרה אציין את דברי הרבי מלובביץ', יש שני סוגי חיות, יש חיה ביתית ויש חיית מדבר, הזאב, הדוב והנמר לא באים אליך גם כשרע להם, את החתול אתה מגדל בבית. אותו דבר האנשים, כשיש אור יום בחוץ הם הולכים לאינטרנט, כשיש חושך הם מגיעים אליי, "תעשה טובה, "שים יד", "תפעיל קצת קשרים, מה אכפת לך".

תן לי דוגמאות למקרים כאלה

"מצלצלת אליי גברת ואומרת לי בדרך כלל, אנחנו קונים אצלך, אבל פה היה מבצע נורא מיוחד, אז קנינו דרך האינטרנט, ובעלי לא שם לב את השעות בדיוק ובטעות קנה כרטיס טיסה לליל שבת. כעת, החברה דורשת מאיתנו בשביל השינוי 300 דולר, תראה בבקשה מה אתה יכול לעשות בעניין".

מקרה נוסף שקורה לו לעיתים קרובות: "אתה יודע שבעלי היה קונה אצלך תמיד כרטיסים, כעת התאלמנתי והתחתנתי בזיווג שני, וקניתי און ליין, מכיוון שלבעלי לא נוח שאנשים בקהילה ידעו את הגיל האמיתי שלו. ועכשיו התברר שהוא הזמין כרטיסי טיסה שיוצאים משדה התעופה קנדי - והוא כהן, הוא יכול לצאת רק מ'ניוארק', אתה הרי גדול באל על, תראה איך אתה יכול לסדר לנו ולהחליף לנו כרטיסים".

קרביצקי מספר על אחד שפנה אליו ואמר: "אני רכשתי את הכרטיס בשעה 11 בלילה, ולא רציתי להפריע לך, לכן הזמנתי באון ליין, בתכלס, קניתי כרטיס ורשמתי את השם הפרטי בשם משפחה, חברת התעופה הבהירה לי שלא אוכל לעלות על הטיסה עם הכרטיס הנוכחי, מה עושים? תעשה טובה תתקשר אליהם, אתה הרי מקושר חזק שם ותבקש מהם שיחליפו את השם", קרביצקי מבהיר, "אתה מבין אלו סיפורים שקורים לי כמה פעמים ביום, נתתי לך רק טעימה קצרה".

נו, ואתה באמת עוזר לאותם אנשים?

"התשובה היא, שאני רק בן אדם, אני מנסה לעשות כמה שאני רק יכול, אבל יש כאן בעיה גדולה, בעל מכולת קונה לחם, גבינה וחלב ומוכר אותם לקהל הלקוחות שלו, אותו דבר בעל החנות חליפות. לנו, אין באמת מוצר למכור, אנחנו לא מוכרים כלום".

מהפכה בטיסות? הכירו את "מושבי העמידה". וידאו: מתוך יוטיוב

"הבעיה היא, שאנחנו שוכרים משרד, שוכרים עובדים - ומוכרים את הזמן והמקצועיות שלנו, את הטיסה עצמה, הלקוח קונה בחברת התעופה. מה שקורה שהוא משתמש במשאבים שלנו ללא תמורה".

"לכן, כל אחד שפונה אליי שאני אעזור לו והוא לא לקוח שלי, הוא משתמש במשאבים שלו. לכן, ברגע שאתה צריך אותי רק שיש לך בעיה, אני יכול היום לסגור את החברה שלי, כי אין לי מוצר ואין לי מה למכור ואני לא יוכל להתפרנס, ולאף אחד לא יהיה עם מי לדבר ברגע שתהיה לו בעיה".

"לכן, זה ממש לא הוגן לפנות אליי רק שיש לך בעיה ואתה לא באמת לקוח שלי, אל תשכח שאין לי קרדיט פתוח כל הזמן בחברות התעופה, ומה שיש לי אני מעדיף לשמור ללקוחות שלי. ולא לאלו שבאים רק שקשה להם".

אז מה אתה עושה בשורה תחתונה למישהו שפונה אליך?

"אז זה תלוי במהות הבעיה, בגודל הבעיה ובמי שפונה אליי - אם זו משפחה במצוקה וודאי שאעזור. גם אם זה לקוח שרק במקרה הוא לא קנה אצלי, הפעם ופעם קודמת. אבל חבר'ה, אם אתם יודעים שאנחנו טובים בלפתור בעיות, אז למה לא פשוט לבוא אלינו כל הזמן - אנחנו לא באמת יותר יקרים".

אם אתה לא יותר יקר, אז ממה אתה מתפרנס?

"אז תדע, שמעל 85% מהמכירות שמבוצעות ע"י סוכנים, הם כמעט ללא תוספת עמלה ואף לפעמים הכרטיסים הללו הרבה יותר זולים. לצורך הדוגמה, כרטיס טיסה לישראל, בחברת 'דלתא', לכיוון אחד, אם תחפש באינטרנט תמצא אותו ב-1700 דולר ואני אמכור לך את אותו הכרטיס ב-716 דולר".

כשנתניהו פגש את הטייסת החרדית • צפו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"אני גם מתפרנס, ממכירת כרטיסי טיסה לחברות עסקיות גדולות, עליהם אני מקבל על כל כרטיס כ-50 דולר, שבמקרה כזה הוא גם יכול להתקשר אליי ב-12 בלילה שיש לו ציפורן חודרנית, אך אלו טיסות שונות והן גם משתלמות לחברות, במקום שיעסיקו מישהו שיחפש להם, אני עושה להם את העבודה בחצי מהמחיר ואני גם מטפל בבעיות שצצות".

טיסות הקונקשיין, שווה?

"המחירים מארה"ב לישראל, יותר יקרים, אם לדוגמה, תמצא טיסת קונקשיין מישראל לארה"ב במחיר של 440 דולר הלוך וחזור, מארה"ב לישראל לא תמצא בפחות מ-800 דולר, השווקים הם שונים ומתומחרים אחרת לגמרי. הטיסות 'קונקשיין' הכי טובות, לפי הדירוג שלי הם: 1. החברה הרוסית - 'אירופלוט'. 2. החברה האוקראינית - 'אוקריין איירלנס'. 3. החברה הפולנית 'לוט'".

הקורונה וההשפעות על עולם התעופה

"לי לא היו יותר מ-10 ביטולי טיסות, מכיוון שאסיה, זה לא השוק הכי חזק שלי, אבל בעתיד, בטוח שזה ישפיע, אנחנו מדברים על יותר מ=2 מיליון מושבים - שבוטלו ברחבי העולם".

נראה לך שהטיסות יתייקרו בעקבות כך?

"זה מאוד הגיוני, ראשית, אני יודע ששלחו הרבה עובדים לחופשות כפויות, שנית, כי התקורה המינימלית של חברות התעופה, צריכה להיות מכוסה באיזו צורה, לדוגמה; השכר של המנכ"ל הוא 100 אלף דולר בשנה, מאיפה לוקחים את הכסף ממחיר הכרטיס? אז אם עד היום הספיק לקחת רק חצי סנט, אחרי הביטולים יצטרכו לקחת סנט, ומי ישלם את העוד חצי סנט?".

האבא מייחל להרגיש את בנו התינוק שחלה בקורונה - ללא הצלחה ופורץ בבכי. צפו

"אני לא יודע איך בדיוק חברות התעופה יקחו את החורים שיש להם בתקציב השנה, והאמת שאף אחד לא יכול לדעת, אולי חברות התעופה יבחרו לקחת את הכסף דווקא ממחלקת העסקים שתתייקר בהרבה, מי יודע? אף אחד לא יודע".

מי אחראי על עליית מחירי הטיסות, ביארצייט של ר' אלימלך מליז'ענסק, לצורך הדוגמה, האם הסוכנים משתפים את חברות התעופה בתאריכים המיוחדים הללו?

"הם לא באמת יודעים את התאריכים, לא של אומן, לא של ר' שעיהלה קרעסטיר ולא של ר' מיילך, התשובה הברורה והפשוטה היא, שאחרי שהזמינו את ה-20 מושבים הראשונים בטיסה - המחיר עולה בצורה אוטומטית, אין אף אחד שצריך לגלות להם את הדברים הללו, הם מגלים את זה לפי הביקוש".

עתיד עולם סוכני הנסיעות

היית ממליץ לאנשים צעירים להיכנס לתחום התעופה או שאבד על התחום הזה הכלח?

"ברוך השם הבן שלי, לא נמצא בתחום הזה, הוא הולך לסיים 'דיינות' ב'היכל שלמה'. אך אני אגיד לך את האמת, אני לא רואה שום עתיד בתחום הזה, אני מקווה שעד שאני אצא לפנסיה, עדיין יהיה ביקוש בתחום הזה, זה תחום שהולך ומתכלה. יחד עם זאת, אסייג ואומר, כי לאחרונה קראתי ב'ניו יורק טיימס', כי קרוב ל-17% שעזבו את הסוכנים חזרו אלינו לאחר תקופה.

תרחיב קצת על ההבדלים של עולם התעופה - שאתה נכנסת, לבין מה שקורה היום

"לפני 26 שנה כאשר נכנסתי לתחום, מכרת כרטיסי טיסה במיליון דולר, קיבלת עשרה אחוז רווח, היה מקובל אצל החרדים לתת הנחה של עשרים אחוז והיית יוצא עם רווח גדול כל חודש. העבודה אז, הייתה אמנם יותר סיזיפית, שאני נכנסתי הכל עבד עוד עם כרטיסים מנייר שנכתבו בכתב יד והעבודה באמת יותר קשה".

"כלום ממה שהיה אז, לא נשאר היום, הרי כל הכרטיסים היום אלקטרוניים, העמלות היום יש מצבים שאתה יכול לעשות מעל 30 אחוז, ויש מצבים שאתה עושה חצי אחוז רווח ואף פחות, כך שכמו שאמרתי כלום לא דומה".

בפגישה של קרביצקי ואנשי חול מהודר, עם מנכל אלעל מר גונן וקברניטיו...

מה התאריך הכי טוב להזמין כרטיסי טיסה לחופשת הקיץ?

"אם לוקחים בחשבון את 'הקורונה', אז הייתם צריכים להזמין כרטיסים - אתמול, אך במצב רגיל, הזמן האידאלי זה בין סוף ינואר לתחילת מרץ - שאז מתחיל להיווצר צוואר בקבוק סביב הטיסות המבוקשות".

למה אני מגיע לוועידה מניו יורק?

"יש לי 3 תשובות בנושא: ראשית אני באמת מאמין, ש'נטוורקינג' (פגישות של אנשי עסקים מרקעים שונים במטרה ליצור חיבור עסקי, בעברית; רישות עסקי) זה עושה את הכסף הגדול, כי הכל אצלנו היום בנוי על ראש יהודי, על חוכמות, על קומבינות והליכה מסביב, כל מה שלא רק בלקנות כרטיס ולמכור אותו. זה גם כולל סיפוק עצום בלעזור לאנשים אחרים, אני כבר כמעט שנתיים בחול מהודר ועזרתי ונעזרתי רבות".

קרביצקי עם ראשי חו"ל מהודר; דודי רובינשטיין ושמחי ויינברג

"שנית, אני מכיר את ראשי הוועידה, את קובי סלע ואפרים קמיסר, הסתכלתי בתוכנית וראיתי תוכנית מדהימה, אני בטוח שכל מי שישתתף בוועידה יצא עם הרבה חומר שבאמת יעזור לו, אז למה שאני לא אהיה חלק מההצלחה הזו?".

"שלישית, שום דבר לא נולד מעצמו, דודי רובינשטיין ושמחי ויינברג, ראשי חו"ל מהודר, משקיעים את כל מרצם במהלך כל השנה, ולא רק על כל קדושת השבת, לכן בגלל שאנחנו יהודים מוקירי טובה, תקנה כרטיס כדי להראות כמה אתה מעריך את העבודה שלך".

"לולי אמי וארבעת נכדיי שגרים בארץ, גם הסיבות המעולות הללו לא היו מוצאות אותי מאזור הנוחות, אבל, אתם שגרים בארץ, אין שום סיבה שלא תבואו".

בנושא הזה, ובעוד שלל נושאים מרתקים חשובים וקריטיים ידונו בוועידה שתתקיים ביום חמישי, יח' שבט תש"פ, 13/02/20 החל מהשעה 16:30 בדימול פלטיניום, רמת גן.

להרשמה: https://tic.li/Lg7AJpO

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר