האסון במיאמי

על פי ההערכות: לפחות 34 יהודים נעדרים

חשש כבד לשלומם של הנעדרים באירוע קריסת הבניין בן ה-12 קומות במיאמי שבפלורידה. על פי הידוע לפחות 34 יהודים בין 99 הנעדרים. הנסיבות עדיין אינן ברורות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בתמוז תשפ"א | 25.06.21
זירת האסון (צילום מסך BBC)

חשש כבד לשלומם של הנעדרים באסון קריסת הבניין בעיירה סרפסייד שבמיאמי, פלורידה. עד כה לא נמצאו ניצולים מתוך 99 הנעדרים באירוע למרות המאמצים שנמשכים כבר כ-20 שעות ובמיאמי חוששים כי סופה שמתקרבת תפריע אף היא למאמצי החיפושים ותפסיק אותם. עד כה חולצו מההריסות שלושה הרוגים.

מאור אלבז, הקונסול הכללי במיאמי אמר הלילה (שישי), כי "מתוך 99 נעדרים ידוע לנו על 25-27 יהודים. אין לנו עדויות או פניות לקונסוליה על כך שישנם אזרחים ישראלים בין ההריסות". לעומת זאת בחב"ד טוענים כי מספר הנעדרים היהודי עומד על לפחות 34 בני אדם.

על פי הידוע, בין הנעדרים ישנם גם כ-18 חסידי חב"ד שרבים מהם מתגוררים בשכונה שנחשבת כשכונה יהודית. נסיבות האירוע עדיין נחקרות ולא ידועה הסיבה שהבניין קרס כמו מגדל קלפים.

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הכריז הלילה על מצב חירום, זאת בכדי לסייע למשפחות שנפגעו כתוצאה מקריסת הבניין בן ה-12 קומות. צו החירום יאפשר להפנות את כל המשאבים הנדרשים לאזור כולל גורמי אכיפת חוק וגורמי חירום נוספים שממשיכים לחפש ניצולים בהריסות המבנה.

בתגובה להכרזה, הבית הלבן הודיע כי הנשיא ג'ו ביידן אישר שליחת סיוע פדרלי למדינה.

קרובי משפחה של לכודים מבקשים להעתיר בתפילה עבור יקירם: משה בן טובה, משה בן שושנה, אריה לייב בן איטה, אילן בן קלמן, לייב בן שושנה, חיים בן שרה, מלכה בת שרה רחל, ישראל צבי יוסף בן טויבה, איטה בת מרים, צבי דניאל בן יהודית, שרה בת עידה, ננסי בת סופיה, פרנקי בן ננסי, ג'אי בן ננסי, דבורה בת חיה, יהודה אריה בן פייגה רבקה, רות בת שרה, ניקול בת אנדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר