חודש לטרגדיה במשפחת בוימל

סב הילד מגייס את הנהג ליוזמה להצלת חיי ילדים

לאחר הטרגדיה בבית משפחת בוימל, שאיבדה את בנה חנוך בן ה-4 שנשכח למוות ברכב, יוצא הסבא ר' ישראל לייכטר ביוזמה להצלת חיי ילדים, ומגייס גם את הנהג נחמן שטיצר, וזאת בשל הוראת האדמו"ר מרחמסטריווקא שאף עודד חקיקה בכנסת. כל הפרטים (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
שטיצר על רקע זירת האירוע (צילום: פלאש 90 וחדשות 24)

לפני פחות מחודש ימים, נשכח הילד חנוך בוימל ז"ל, בן ה-4, ברכבו של ר' נחמן שטיצר, במשך שעות ארוכות, עד אשר נפטר לבית עולמו בשל החום הכבד.

שטיצר אסף את הילד מביתו בדרכו לתלמוד תורה כמדי בוקר, אך ברגע אחד של חוסר תשומת לב שכח את הילד ברכב במשך כל שעות הבוקר, וכששב אל הרכב בשעות הצהריים, מצא את הילד ללא רוח חיים.

כעת, כחודש ימים לאחר האירוע הטראגי, סב הילד, הרב ישראל אלטר לייכטר, יוצא בשתי יוזמות חשובות, במטרה להנציח את זכרו של הילד הקטן ולסייע בהצלת חיים במקרים דומים.

יתירה מכך, מצרף הסבא לשתי היוזמות את הנהג, ר' נחמן שטיצר, בכדי לעודדו ולחזק את נפשו השבורה מאז המקרה הקשה. לצורך קידום היוזמות בצורה ראויה, מקים הסבא עמותה, שתיקרא "חיים וחנוך בדרך", על-שמו של הילד חיים חנוך העניך ז"ל.

היוזמה הראשונה היא להעביר הצעת חוק שתחייב התקנת פתרון לרכבים בהם מסיעים ילדים, וזאת ביוזמתו המפתיעה של כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא.

במכתב מיוחד על היוזמה, כותב הסבא כי ביום חמישי האחרון נכנס אל האדמו"ר מרחמסטריווקא, "להתברך בגמר חתימה טובה ושנה טובה ומתוקה, ולקבל את ברכתו להצלחת המשימה שלקחתי על עצמי, לעזור לשקם את הנהג הרה"ח נחמן שמעון בן זהבה שטיצר שנפגע נפשית אנושות לאחר האסון הנורא שאירע לנכדי ברכבו".

"בהזדמנות זו התפלא מאוד האדמו"ר", כותב לייכטר, "מדוע לא מחוקקים חוק שבכל רכב יישאר פתחי אוורור לאחר נעילת הרכב, לאור אסונות כבדים שאירעו בארץ ובחו"ל".

האדמו"ר מרחמסטריווקא הזכיר מקרה נורא בו משפחה שלמה נהרגה ברכב בניו יורק, בעת שהיו שלגים ועצרו לנוח בצד הדרך, והשאירו את החימום פעיל וכולם מתן מחניקה.

בעקבות דברי האדמו"ר ולאחר שעודד את הסבא לפעול בכנסת ולהביא פתרון שיסייע בהצלת חיים באמצעות חקיקת חוק, החליט לייכטר לצאת ביוזמה בתקווה שזו תסייע למנוע הישנות של מקרים דומים.

לפי הפתרון שמציע לייכטר, כמו שברכבים הממוגנים יש רשת המגינה מפני ידויי אבנים, כך יחייבו כל רכב שמסיע ילדים להתקין רשת נוספת מלבד החלון, כעין הרשתות המותקנות בבתים להגנה מיתושים, שתהיה צפופה יותר ומוגנת, וכך יתאפשר לחייב את הנהג להשאיר את החלונות פתוחים ולאפשר זרימת אוויר פנימה, ובכך למנוע מקרה מוות דומים.

על היוזמה הזו חתומים זה לצד זה הסבא ישראל אלטר לייכטר מנכ"ל העמותה "חיים וחנוך בדרך", והנהג נחמן שמעון שטיצר, מנהל תפעולי ואחראי על הפעילות בשטח.

בנוסף, יוזם הסבא לייכטר, הקמת הכנסת אורחים בעיר צפת על-יד בית המדרש 'לעלוב' מיד לאחר חג הסוכות, שתיקרא "מעון שנטע ונתן" על-שמו של כ"ק האדמו"ר רבי שמעון נתן נטע בידרמן מלעלוב זיע"א.

במודעות שיפורסמו על היוזמה ביומונים החרדיים, מטעם העמותה, חתומים זה לצד זה, הסבא ישראל אלתר לייכטר - מנכ"ל, והנהג נחמן שמעון שטיצר - מנהל תפעולי אחראי.

היוזמה של סב הילד שרותם למאמציו את נהג הרכב, בכדי לסייע לו במשבר בו הוא נתון מאז המקרה הטראגי, מלמדת על ההתגייסות של משפחת הילד למען הנהג ולטובתו וצפויה לעורר הדים רבים.

ב'קו החשיפות' דווח כי בחורף הקרוב מתכוונים שתי המשפחות, לייכטר ושטיצר, לפעול בכנסת בכל האמצעים הנדרשים אף על-ידי הפעלת לוביסטים, כדי שיעשו ויפעלו על-מנת שהמקרים האלו לא ישנו.

לפי הדיווח, גם אם לא תתקבל ההצעה להתקנת הרשת על החלון, בני המשפחות מתכוונים לקדם את הצעתו של ח"כ יעקב כצל'ה להתקנת גלאי נפח ברכבים שיתריע במקרה בו נשכח ילד ברכב, כך שלמעשה תקוות המשפחות היא כי מות הילד חנוך ז"ל, יהיה האחרון בשרשרת אסונות דומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר