הכחשה גורפת

"הגר"ש אוירבעך לא אמר להצביע לר' אמנון יצחק"

אמש, בהרצאה שנשא, הצהיר ר' אמנון יצחק כי הרב שמואל אוירבך אמר כי מצווה להצביע למפלגה שבהדרכתו - 'כח להשפיע'. היום, מגיעה ההכחשה. הרב בועז נקי, מקורבו האישי של הרב אוירבעך אומר: "הרב אמר שלאמנון יצחק יש זכויות רבות בנושא הבחירות לא נאמר על ידו שום דבר" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אוירבך לצד אמנון יצחק (צילומים: אלי סגל, פלאש 90)

הכחשה לדבריו של ר' אמנון יצחק: אתמול, אמר הרב במהלך הרצאה כי הגאון הרב שמואל אוירבעך אמר שמצווה להצביע למפלגתו, היום מגיעה ההכחשה הגורפת".

הרב בועז נקי, מקורבו של הגר"ש אוירבעך ואיש 'הפלג הירושלמי', נכנס אל הגר"ש בכדי לבדוק האם אכן נאמרו הדברים.

בשיחה ל'כיכר השבת' לאחר ששוחח עם הרב אוירבעך, אמר הרב נקי: "הוא אמר שלאמנון יצחק יש זכויות רבות והרב ברך אותו שיצליח לזכות את הרבים ולהרבות כבוד שמיים, בנושא הבחירות לא נאמר על ידו שום דבר".

נקי ממשיך ומבהיר: "בנושא הבחירות חד משמעית הרב אוירבעך עוד לא החליט האם לתמוך ב-ג' או ב-'נצח', אבל לא אמנון יצחק".

מקורב נוסף לבית הרב מוסיף: "הרב אוירבעך לא ידע בכלל שיש מפלגה כזאת בשם 'כח להשפיע', אחרי זה שבאו וסיפרו לו שאמרו שהוא אמר שמצווה להצביע לאמנון יצחק הוא השיב 'לא כל דבר שאומרים בשמי הוא נכון'".

אתמול אמר ר' אמנון יצחק במהלך הרצאה שנשא בנתיבות: "הרב שמואל אוירבך אמר היום שמצווה להצביע לרב אמנון יצחק, וגם הוא יש לו כרגע מפלגה, עוד לא ברור אם הוא יתאחד או לא".

בסביבתו הקרובה של הרב אמנון יצחק מסרו בתדובה: "הרב אוירבך אמר שהרב אמנון יצחק עושה מעשים טובים ומצווה לעזור לו ומי שלא בוחר ג' שיבחר למפלגה 'כח להשפיע' של הרב אמנון יצחק".

מוקדם יותר נחשף ב'כיכר השבת' מכתבם של בכירי הרבנים הספרדים נגד מפלגתו של הרב אמנון יצחק 'כח להשפיע', בנוסף, הובאו במכתב דברי מחאה נגד לכאורה ביזויו של מרן הגר"ע יוסף בדברים אותם אמר בתקופה האחרונה.

מתוך המכתב החסר תקדים בחריפותו:

"המומים וכואבים על חילול ה' הנורא אשר נעשה בשער בת רבים, על ידי אנשי ריב ומדון המתעטפים באיצטלא מזוייפת של קדושה, ופוגעים ומבזים מערכות אלקים חיים, וכל מטרתם היא רק כדי לגדל את שמם תוך זריעת מחלוקת בישראל, ובזה נגרם בלבול בקרב המון העם.

"לא עת להחריש, ואנו מוחים מחאה נמרצת, ומזהירים את קהל יראי ה' לבל יפלו ברשתו של ר' אמנון יצחק אשר הוכיח שכל מטרתו היא בהאדרת שמו ובהגדלת קרנו, תוך פגיעה ובזיון במרן מאור עינינו פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א, אשר מסר ומוסר את נפשו ומאודו על התורה הקדושה למען כלל ישראל ולהחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה.

"ובפרט בעת הזאת אשר מרחפות גזירות על עולם התורה ולומדיה, מעיז ר' אמנון יצחק לפלג ולשסע את הציבור, להחליש את כח עולם התורה, ולגרום לצער השכינה, ובוודאי לא תצליח דרכו. וצריך כל אחד למחות על מעשיו, ואין לסייע לו בתרומות או בכל עניין אחר, ולכל עדתו אנו קוראים, היבדלו מתוך העדה הזאת.

"וזיכנו הקב"ה להסתופף תחת הנהגתו של מרן מאור ישראל שליט"א אשר ממימיו אנו דולים, ומתורתו אנו למדים. ועושה השלום הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן. החותמים בצער ובלב רותח", וכאן מופיעות חתימות הרבנים.

במכתב תגובה ששיגר עו"ד אריה סאמרלי, בשם מרשו הרב אמנון יצחק, הוא כותב כי "הרב אמנון יצחק לא פגע ולא הוציא כל שם רע ו/או קרא תגר על כב' הרב עובדיה יוסף שליט"א ודברי הרב הוצאו מהקשרם".

לדבריו, תוכנו של המכתב "יוצא חוצץ כנגד כב' הרב אמנון יצחק ואשר כל מטרתו הנה "חיסול" פעילותו הציבורית בת 35 שנה למען עם ישראל והחזרה בתשובה מחד כמו חיסול פעילותו העסקית של ארגון "שופר" ושל הרב עצמו מאידך".

"המכתב אשר הוצא באצטלה של, תגובה לכאורה, "לפגיעה" של כב' הרב אמנון יצחק בכב' של מר"ן הרב עובדיה שליט"א, נועד במהותו להביא את הרב אמנון להחלטה לפיה עליו לפרוש מפעילותו הפוליטית לקראת ההתמודדות בבחירות לכנסת ה- 19".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר