תפנית במאבק הליטאי: האם החרם על כרמל יוסר?

מתגבשת הבנה לפיה יוסר החרם הלא רשמי על מנחם כרמל ועסקיו, והוא אף יגיע לביקור אצל גדולי ישראל. מקורביו של הגר"ח קנייבסקי אומרים כי כרמל הפקיד מכתב בו חתם על התחייבויותיו, אך מקורבי כרמל מכחישים זאת. מנחם כרמל ל"כיכר השבת": אני שמח על אמונם של גדולי ישראל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנחם כרמל (צילום: אורי כהן)

תפנית ליטאית: בימים האחרונים מתגבשת הבנה בתוככי הציבור הליטאי לפיה בקרוב יוסר החרם (הלא רשמי) על עסקיו של איש העסקים החרדי מנחם כרמל והוא אף יגיע לביקור תמיכה מיוחד אצל גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

מדובר בתפנית משמעותית המלמדת על שינוי כיוון בהתייחסות לכרמל ולעסקיו ואולי אף מבשרת על אחדות מסויימת בציבור הליטאי.

בשנה האחרונה, הסעיר המאבק הפנים-ליטאי את המגזר החרדי. מאבקי השליטה ב'יתד נאמן', פתיחתו של עיתון 'הפלס' והוויכוח בשאלת מידת השפעתו של הפלג הירושלמי על תנועת 'דגל התורה', הסעירו את הציבור החרדי כשאחד האנשים שעמד במרכז המאבק הינו איש העסקים מנחם כרמל.

כרמל שזוהה כאחד מעסקני הפלג הירושלמי השתתף באופן פעיל בכינוסים למען העיתון החדש הפלס ואף פרסם בו באופן קבוע.

בעקבות כך פורסם על עסקיו של כרמל "חרם" בלתי רשמי מאת מרן הגר"ח קנייבסקי, אשר מקורביו ושומעי לקחו הפסיקו לרכוש מוצרים ברשת בר-כל וכן נמנעו מלערוך אירועים ושמחות באולמי היכלי מלכות הנמצאים בבעלותו של איש העסקים החרדי.

בהמשך החליטה מועצת גדולי התורה בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על הדחתו של כרמל מהמקום השלישי בתנועת דגל התורה הליטאית והחלפתו בראש עיריית ב"ב לשעבר יעקב אשר שאף נכנס לכנסת בזכות זה.

אז מה השתנה כעת, מי החליט להתקפל? ומה גרם לכך שכל הצדדים הגיעו להבנה שיש להפסיק את המאבק באיש העסקים. תלוי את מי שואלים.

מקורביו של הגר"ח קנייבסקי אומרים הבוקר כי מה שהוביל לפריצת הדרך ולהסרת החרם הינה העובדה כי בימים האחרונים התנצל כרמל בפני ביתו של הרב והודיע כי כבר תקופה ארוכה כמעט ואינו מפרסם ב"הפלס". כשבנוסף לטענתם כרמל חתם על מכתב בו הוא מודיע שלא יעשה זאת מעתה ואילך.

מנגד, גורמים בסביבת כרמל מכחישים את העובדה כי חתם על מכתב כלשהו אך מאשרים שנוצר קשר עם בתיהם של גדולי ישראל וכי בימים הקרובים יגיע כרמל לבית מרן הגר"ח קנייבסקי על מנת לקבל את ברכתו.

מנחם כרמל עצמו אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי הוא שמח להיות בן בית בביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי כבעבר, ולדבריו הוא תמיד זכה לאמונם ואהדתם של גדולי ישראל. "אני מודה לה' יום יום על כך", אמר כרמל.

גורמים אחרים המעורים בפרטי הפיוס מסבירים ל"כיכר השבת" כי גם אם כרמל לא יתחייב על הפסקה מוחלטת של הפרסום ב'הפלס', הרי שכולם רואים כי הוא ממעט לפרסם שם בחודשים האחרונים וכי אין טעם להילחם לחינם באיש.

"בסך הכל הוא כבר 'חטף' את המכה שלו בכך שלא נשאר במקום השלישי של דגל ולא נבחר לכהן כחבר כנסת ולכן אין סיבה להמשיך במלחמה ואחרי שהתנצל הרי שיקבל את ברכתו של מרן הגר"ח קנייבסקי וגדולי תורה נוספים", הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר