ראיון חג

הרב הראשי הבא? הרב דוד לאו נחשף ● מיוחד

הוא דמות בולטת בעולם הרבנות בישראל. נצר למשפחת רבנים, בנו של הרב ישראל מאיר לאו, וזה שהמשיך את המורשת הרבנית כשמונה לרבה של מודיעין. האם הוא יתמודד בקרוב גם על הרבנות הראשית לישראל? ראיון חג עם הרב דוד לאו (חדשות, חג פורים)

(צילום: כיכר השבת)

הרב דוד לאו הוא דמות בולטת בעולם הרבנות בישראל. נצר למשפחת רבנים מפורסמת, בנו של הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב יפו ולשעבר הרב הראשי לישראל. הוא עצמו ממשיך את המורשת הרבנית, ומכהן כרבה של מודיעין מאז הוקמה.

בימים אלה, של ערב בחירות לרבנות הראשית לישראל, נקשר שמו במועמדות אפשרית לתפקיד, אבל הוא עצמו מסרב לדבר על זה.

הרב לאו הוא דמות אהובה במודיעין. אנחנו צועדים איתו במתחם הקראוונים שהקימה העירייה - שם גם ממוקמת לשכתו. מנהלי מחלקת התרבות, וגם הוטרינר העירוני, כולם חברים קרובים שלו.

בשיחת חג מיוחדת ל"כיכר השבת", מתייחס הרב לאו להתמודדות האפשרית על תפקיד הרב הראשי לישראל. הוא מספר על מודיעין, "יש בה אחוז גדול של אקדמאים, אוכלוסיה ברמה סוציו-אוקנומית גבוהה ואם בסיעתא דשמיא הצלחתי פה ואם זכיתי למצוא מסילות ללבבם של האנשים כאן זאת אומרת שהדבר אפשרי".

בנוגע לשמועות שעלו במהלך השבוע האחרון לפיהם צפוי הרב לאו להוריד את מועמדותו אם הגר״ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, יתמודד, מגיב הרב לאו בחיוך כשהוא מבטל זאת לחלוטין ואומר: "זה הכל שמועות, עוד לא הודעתי שאני מועמד אז איך אני יכול להודיע שאני מוותר?".

לגופם של דברים אומר הרב לאו כי עדיין מוקדם וכי צריך לחכות להרכבת הממשלה ולהקמת הוועדה. "נראה לאיזה כיוון הדברים הולכים ואז נחליט".

נראה כי הרב לאו מתקבל באהדה גדולה גם בקרב הציבור הכללי בעיר. "כשהרב מודיע לי שיש שיעור אני מייד מתייצב", מספר הוטרינר העירוני. גם מנהל מחלקת התרבות של העיר חש יראת כבוד במחיצתו ואומר לנו כי הרב מצליח לקרב את כלל הציבור בעיר ללא הבדלים בין חילונים ודתיים.

"רק לפני שבוע מנענו כניסת בשר סוסים שנועד למכירה בתחומי העיר מודיעין והצלנו את תושבי העיר מאכילת מאכלות אסורות", מספר הרב לאו.

כשאנו שואלים אותו האם הוא מרגיש כי הציבור החילוני חש כי המגזר החרדי "השניא" את הרבנות הראשית על כלל החברה הישראלית, משיב הרב לאו כי הוא מפריד בין השנאה של הציבור בישראל לממסד. "רק אתמול קיבלתי סקר שמנתוניו עולה כי 83 אחוזים מהציבור בישראל רוצה להינשא כדת משה וישראל על-ידי הרבנות. הדבר הזה מוכיח כי כולם חשים קרובים ליהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר