"לכבוד העלול להיות חרד"ק"

מכתב איום נגד חייל חרדי: "היזהר על חייך, נלחם בך"

המלחמה בחרדים החדשים: חייל חרדי הנמצא בשלבי טירונות, קיבל מכתב מגורם עלום, הקורא לו לעזוב בתוך שבועיים את צה"ל, ומזהיר אותו: "נלחם בך, בכל החזיתות, במקומות ובזמנים הנכונים" על החתום: "מנהיג מרד גטו וורשא הבני ברקי". החייל: אני גאה להיות בצה"ל ולהישאר חרדי (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
חייל חרדי לצד מכתב האיום (צילום: פלאש 90, צילום מסך)

המאבק נגד גיוס חרדים בכפיה ממשיך לצבור תאוצה, כשמנגד מתפתח לו אט אט מאבק חדש, נגד המתגייסים החרדים.

בשבועות האחרונים מולאו רחובות הריכוזים החרדיים בשלטים נגד תופעת ה"חרדקים" - 'חרדים קלי דעת' אליבא דמנסחי המודעות.

כעת נראה, כי המאבק נגד החיילים החרדים מחריף, ועובר גם לזירה האישית. מכתב איום שנשלח לאחרונה לחייל חרדי על ידי גורם עלום, עלה לרשת, וגרר סערה רבתי.

במכתב, מאיימים כותביו לפתוח במאבק נגד החייל אם לא יעזוב את המסגרת הצבאית ויסיר את המדים אותם הם מכנים "בגדים ומקומות טמאים": "לכבוד העלול להיות חרד״ק" נפתח המכתב. "באם עוד שבועיים לא תצא מהבגדים והמקומות הטמאים, נלחם בך בכל החזיתות, במקומות ובזמנים הנכונים".

לתיבול, הוסיפו מנסחי המכתב בסיומו את המילים "אזהרה על חייך", כאשר על החתום: "אגודת מרד גטו וורשה, הבני ברקי. קצין המרד".

מוטי, החייל שקיבל את מכתב האיום כתב: "במערכת הבחירות האחרונה נוצר עליהום על החרדים בנוגע להשתמטותם מגיוס לצה״ל. במקביל, בקהילה החרדית הסיתו ראשי הקהילה נגד המדינה בכלל ונגד צה״ל בפרט".

"אמרו לנו שבצבא לא יהיו לנו תפילות, יכריחו אותנו להתגלח ולא נלמד תורה. במילים אחרות, נהפוך במהרה לחילוניים מן השורה הראשונה ויישכח כל זכר למקום ממנו באנו"

(צילום מסך)

החייל סיפר על כך שהוא נעצר על ידי לוכדי עריקים בשעת לילה מאוחרת, גוייס, ולדבריו - הוא נשאר דתי באותה צורה שהיה בתקופה שלפני הגיוס: "היה לי זמן מיוחד לתפילות, קיבלתי פטור זקן, הוגש לי אוכל כשר גלאט למהדרין, וניתן לי גם זמן מיוחד ללימוד תורה".

"נשארתי אותו בחור חרדי שהייתי, רק שהצלחתי לשלב את זה עם תרומה למדינה שבה גדלתי, התחנכתי וכעת הגיע תורי להחזיר לאותה המדינה. כמובן שניסיתי להרגיע את הרוחות בקהילה שלי, ולנסות, ולו במעט, לשנות את צורת ההתייחסות של החרדים כלפי צה"ל".

החייל החרדי, יצא נגד המתקפה שמובילים קיצונים נגד חרדים המשרתים בצה"ל ואמר: "אני גאה להיות בצבא ההגנה לישראל מזה שבועיים, ובמקביל אני לא פחות חרדי, יהודי, או שומר מצוות מכל חבריי החרדים".

יצויין, כי הסטטוס שפרסם החייל החרדי, זכה לתפוצה רבה ברשת, ואף שותף על ידי עמוד פייסבוק רשמי של שילוב חרדים בצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר