הרבצ"ר על קמפיין ה'חרדקים': "להמשיך הלאה למרות התקופה הזו"

הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ, התייחס במרומז לקמפיין ה'חרד"קים' המתנהל בריכוזים החרדים נגד לובשי מדים מהמגזר החרדי. הרבצ"ר כינה את התופעה: "לא מכובדת ולא ראויה" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
קמפיין החרד"קים (צילום: פלאש 90)

לראשונה: הרב הצבאי הראשי מתייחס לקמפיין החרד"קים ולפגיעה בחיילים ולובשי מדים ברחובות הריכוזים החרדים.

באירוע שנערך אמש (ראשון) לחיילים המשרתים במסלול שח"ר, אמר הרב הצבאי הראשי רפי פרץ לחיילים החרדים: "לפעמים מתייחסים אליכם בצורה לא מכובדת ולא ראויה למדים היקרים שאתם שמים עליכם, כשאתם הולכים ברחובות".

הרבצ"ר ניסה לעודד את החיילים שחשים לא פעם שלא בנוח בעקבות המתקפות מבית: "כולנו צריכים להמשיך הלאה למרות התקופה הזו".

עוד אמר הרבצ"ר לחיילים המשרתים במסגרות שילוב חרדים: "אני מאושר שצה"ל זוכה שבנים כאלה נאמנים של העם הזה יהיו בו וייטלו חלק. זו זכות גדולה לכם, וזכות גדולה לצבא".

"גם לרבנות וגם לצה"ל יש כוונה מאוד ברורה" אמר הרב הצבאי הראשי, "לאפשר לכם לחיות חיים תורניים בתוך הצבא. אני לא חושב ששני הדברים סותרים זה את זה".

החיילים החרדים ביום העיון (צילום: אתר צה"ל)

הרבצ"ר התחייב: "אנחנו נמשיך להקפיד על אורחות חייכם – באוכל, בצניעות, בתורה ובשמירת השבת, בכל מקום אומרים לי שמוכנים לקלוט עוד ועוד חיילים חרדים, לשלש ולרבע את המספרים. אתם עושים את המלאכה בכל מקום".

רס"ן שמשון קליין, רב מסגרות שילוב החרדים אמר ביום העיון: "החיילים כאן הגיעו לשרת בצבא מתוך ערכים, מסורת ומורשת, והם מבינים את החשיבות הגדולה בכך. ימי העיון האלה נותנים עוצמה וכוח, וחיילים מכל שורות הצבא רואים שהם לא לבד ושיש להם איש את רעה".

עוד אמר הרב קליין: "כולם נשבעים על התנ"ך ועל הנשק בצה"ל, בייחוד חיילי שח"ר שיש להם נהלי לימוד תורה. החיבור הרוחני הזה הוא זה שנותן את הגיבוי המלא לשירותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר