הגזענות החילונית: חרדי? 'אנחנו לא מחפשים עובדים'

החרדים טפילים? חיים על חשבון הקופה הציבורית? לא מעוניינים לצאת לשוק העבודה? צעיר חרדי העובד בחברה מובילה בשוק, ניסה להתקבל למספר מקומות עבודה בתל אביב, ברובם הוא נדחה על הסף. בשיחה ל'כיכר השבת' הוא מספר: "התחושה שקיבלתי הייתה 'אנחנו לא רוצים אותך, אבל נאלץ לדחות אותך באלגנטיות'" (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

גזענות חילונית: צעיר חרדי, העובד באחת החברות המובילות במשק, ביצע לאחרונה בדיקה מיוחד, שמטרתה - להוכיח לציבור כי הבעיה בשילוב חרדים בשוק התעסוקה אינה אי רצונם לצאת לעבוד, אלא על פי רוב גם אי רצון של בעלי העסקים להחזיק ברשותם אדם חרדי שומר תורה ומצוות.

לצורך התחקיר ששודר ב'תכנית חיסכון' בערוץ 2 בשבוע שעבר, צוייד הצעיר החרדי המתנדב בפרויקט ההסברה החרדי 'דוסים' במצלמה נסתרת, ונשלח למספר מקומות ועסקים בתל אביב, שפרסמו הודעת דרושים.

אלא, שעל פי רוב, העסקים אליהם הגיע, נהגו בו בזלזול, כאשר באחד המקרים, הוא נענה כי העסק "לא מחפש עובדים", זאת למרות שלאחר מכן, בשיחה טלפון, אמרו בעסק כי הם אכן מחפשים עובדים.

"אנחנו לא רוצים אותך, אבל נעשה את זה באלגנטיות"

א, סיפר ל'כיכר השבת' על המקומות בהם ערך ביקור והתעניין בעבודה, והיחס השלילי לו זכה, לדוגמה ברשת מאפים מפורסמת: "יש שלט בכניסה שאומר שהם מחפשים עובדים. על התג של העובדים שם, גם כתוב שמי שרוצה להתקדם ולעבוד שם שישאל את העובד. נגשתי לעובד, ושאלתי - זה בקשר לעבודה כאן... העובד ענה לי - 'לא אנחנו לא מחפשים עובדים'".

"ניסיתי בעוד סניף שלהם - גם שם אותו דבר - יש שלטים של דרושים עובדים, והעובד מסתכל עלי, וצועק לעובד השני - אנחנו לא צריכים עובדים, נכון?" הוא מתאר, יצויין, כי באותה רשת, אמרו בשיחה טלפונית שקיימו מאוחר יותר, כי הרשת דווקא כן מחפשת עובדים.

"בחלק מהמקומות אמרו לי להשאיר קורות חיים" מספר א', ומציין: "לא שמעתי על מלצר או מוכר בחנות צעצועים שמבקשים ממנו קורות חיים, למעשה התחושה שקיבלתי הייתה 'אנחנו לא רוצים אותך, אבל נאלץ לדחות אותך באלגנטיות'".

"בחלק מהמקומות אמרו לי שהבוס לא נמצא עכשיו. הוא יבוא יותר מאוחר, הוא בחו"ל....", א' מספר כי באחת החנויות בקניון מוכר בתל אביב, נכתב שילוט עם שמות העובדים אליהם יש לפנות לצורך בירור על עבודה בחנות: "כשפניתי לעובדת ששמה צויין במודעה, היא פתאום אמרה שעובד אחר מטפל בזה, וכמובן שהוא לא היה בחנות... אמרתי לה שבחוץ רשום את שמה, אבל היא התעקשה שרק העובד השני מטפל בזה".

"מחפשים כאן אנשים עם ניסיון"

הגדיל לעשות מנהל חנות של מוצרי וידאו, ששאל את א' בנימה של יהירות לדבריו "אנחנו מחפשים אנשים עם נסיון, אתה מכיר מישהו כזה?"

"הוא נתן לי את התחושה שאין לי אפילו מה לחשוב בנידון. כשהסברתי לו שיש לי הרבה נסיון במכירות – הוא לא ניסה להתקדם עם זה, אלא "נזכר" פתאום שצריך קורות חיים"".

א מספר, כי בחלק מהמקומות, הבהירו לו מראש כי מקום העבודה פתוח בשבת, ומחייב עבודה גם ביום שת, מה שלא יתאים וזאת לפי חזותו החרדית. בנוסף, אחד מבעלי המסעדות אליו ניגש א', אמר לו כי המקום אינו כשר "זו טענה שמקובלת עליי" הוא מספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר