החרדים מגיבים: "זהו מאבק חילוני למהדרין"

יממה לאחר ההחלטה התקדימית בעניין פתיחת עסקים בשבת, מגיבים החרדים לטענות לכפייה דתית ואומרים: "זהו מאבק חילוני למהדרין, חוק השבתון אינו אינטרס דתי אלא לאומי" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: ירון ברנר, ynet)

יממה בלבד אחרי שבג"ץ הפתיע עם הפסיקה לפיה על עיריית ת"א לאכוף את חוק העזר העירוני לסגירת עסקים בשבת, מתחילה סאגה תקשורתית שסופה ידועה מראש: "החרדים אשמים, די לכפייה הדתית".

העיתונאי הבכיר משה גלסנר, התייחס אמש לסערה המתפתחת וכתב: "בואו נמתין לחרדי הטיפש התורן, שלא יתאפק, ובמקום להגיב שזה לא עניין חרדי, יתערב ויהרוס הכל".

שעות אחדות לאחר מכן, כבר הספיק להתראיין הרב יצחק גולדקנופף ל-ynet וניסה להציג את העתירה כמאמץ חרדי שנחל הצלחה רבה. בעקבות ההכחשה הגורפת של פרקליטי העותרים, וכדי למזער את הנזק התדמיתי והציבורי, החלו להישמע קולות אחרים מתוך המגזר, הקוראים לחילונים להמשיך במאבק החשוב שלהם.

קובי ברנר מדבר: "לא מכיר את גולדקנוף" (צילום: ישראל כהן)

פרקליטי העותרים הגיבו בתדהמה ואמרו כי "בעלי המכולות מופתעים לחלוטין מהדברים המדומיינים של מר גולדקנופף, שאין בינם ובין המציאות ולא כלום". הם הגדירו את הטענות כ"ניסיון לקחת טרמפ על מאבק בעלי המכולות, על מנת לזכות בליטרת פרסום, וכנראה גם כדי לשרת מאבקים פוליטיים פנים-חרדיים".

"קיום חוק השבתון אינו אינטרס דתי"

יאיר טיילור, שותף בפרויקט 'דוסים' להסברה חרדית, התייחס לדברים ואמר כי אכן מדובר במאבק חילוני למהדרין שאינו קשור למגזר החרדי.

בשעות המאוחרות של ליל אמש, דאגו בפרויקט ההסברה החרדי להנפיק תגובת-מנע, בכדי להפנות את זרקור התקשורת למקום הנכון ולא כלפי החרדים. "פעילי פרויקט דוסים מברכים את בית המשפט העליון, לאור הפסיקה החברתית לאכיפת חוק עזר עירוני שנועד לתת ביטחון תעסוקתי לעובדים בני מעמד הביניים, במקביל לאיכות חיים משוחררת ונוחה".

"אמירתו של השופט רובינשטיין מלמדת כי לזהות היהודית אין כיפה, מגזר או צבע, והיא משותפת לכלל תושביה של מדינת היהודים. לא רק שאין כאן כפיה דתית, כי אם חוק חברתי תרבותי שהעם היהודי היה הראשון לחקוק אותו אלפי שנים לפני המהפכה התעשייתית".

"לפסיקת השופט רובינשטיין ישנה חשיבות רבה באמירה כי אין קשר בין סוגיית הפרדת הדת מן המדינה לבין צביון המרחב הציבורי במדינת ישראל בשבת. קיום חוק השבתון אינו אינטרס דתי כי אם לאומי" ציינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר