פרוש לשגריר בריטניה: הממשלה מובילה לקרע בעם

ח"כ מאיר פרוש, אירח אתמול (שני) בלשכתו את שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד והתריע בפניו כי הניסיון של הממשלה בישראל לגייס לומדי תורה יביא לקרע בעם (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הממשלה מובילה לקרע בעם. מאיר פרוש (צילום: פלאש 90)

ח"כ מאיר פרוש, אירח אתמול (שני) בלשכתו את שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד. השניים דנו בנושאי אקטואליה בישראל ועל מצבם של יהודי בריטניה. בפגישה השתתף גם הרב אהרן דיוויס, מנהל קשרי חוץ של מרכז אגודת ישראל בירושלים.

פרוש, סקר בפני השגריר את הלך הרוח ואת עמדת הציבור החרדי בנוגע לחוק הגיוס, ואת ההתנהלות הפוגענית של הממשלה בנוגע למוסדות התורה והדגיש בפניו שהניסיון לגייס לומדי תורה יביא לקרע בעם.

בתחילת הפגישה, שאל השגריר את פרוש מהי עמדתו בנושא היחסים של הפלסטינים והישראלים והאם ניתן להגיע להסכמות איתם. פרוש השיב כי לצערנו "הערבים לא שינו את עמדתם מאז 67 אפילו שהם אינם אומרים את זה בקול. יתירה מכך, במצב הנוכחי אי אפשר לעשות שלום כאשר יש לאבו מאזן בעזה את החמאס שלא מוכן לזנוח את דרך הטרור ואינו מוכן לוותר על שיבת הפליטים לישראל".

רוש הדגיש בדבריו שזה לא יהיה נכון מצד העולם ובריטניה ללחוץ על ישראל לעשות כביכול שלום במצב הנוכחי, וציטט את הגמרא "דעליך סגי לחברך לא תעביד" - מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך. "בריטניה והעולם לא היו נותנים שתצמח לידם מדינה של טרור", הוסיף פרוש.

לשאלת השגריר באיזה אופן יהיה נכון לפעול, ענה פרוש: "במישור הדיפלומטי ישראל חשה מוגנת ובטוחה עם תמיכת בריטניה וארה"ב. ובמידה ואנגליה תהיה חלשה ותגמיש את עמדותיה בהתייחסות לערבים גם ההתייחסות של האמריקאים תהיה חלשה. ואז יופעל לחץ על ישראל, שלא בצדק".

"אם בריטניה", הוסיף פרוש, "תהיה עקבית ולא תרחם על הערבים, הם יבינו שהם צריכים לעשות מעשה ולזנוח את דרך הטרור".

השגריר סיפר שבריטניה קיבלה החלטה אסטרטגית להעמיק את הקשר עם הציבור החרדי בישראל, זאת מהסיבה שהחרדים הינם חלק גדול ומשפיע באוכלוסייה ולא יהיה נכון שלא להיות איתם בקשר ולשמוע את דעתם ועמדתם בנושאים אקטואליים בישראל.

על הקשר עם החרדים מתכוון השגריר לשמור בפגישות פנים מול פנים ולנהל דיאלוג עם החרדים ועם הרבנים. השגריר הוסיף כי החליט לא להתייחס לדברים שהוא שומע מגוף שלישי, שהרבה פעמים התגלו כלא מדויקים או אפילו לא נכונים.

פרוש בפגישתו עם השגריר, אתמול (צילום: כיכר השבת)

פרוש הפתיע את השגריר וסיפר לו שהגיע לידיו לאחרונה פרוטוקולים חסויים שנכתבו לפני כשבעים שנה שנמצאו בארכיון בבריטניה, בהם מדווחים האנגלים בירושלים על עמדת ראשי אגודת ישראל הרב משה בלוי והרב משה פרוש, אשר מבקשים מהבריטים שלא יתנו לציונים את הסמכות לדבר בשם העם היהודי, כל עוד והציונים לא מתחייבים שהחרדים יוכלו לנהל חיי קהילה על פי אורחות חייהם.

"כנראה שזה חוזר על עצמו", אמר פרוש, "הבריטים ידעו להאזין לחרדים גם לפני כשבעים שנה וגם עתה הם רוצים לשמוע את דעתם של החרדים".

בסיום הפגישה הדגיש פרוש והתריע בפני שגריר בריטניה כי הניסיון לגייס לומדי תורה יביא לקרע בעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר