כך מעודדים גיוס חרדים לצה"ל

לבנת נגד "הדרת נשים" בנח"ל החרדי: 'עזות מצח'

השרה לימור לבנת שיגרה מכתב חריף לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ולרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, בדרישה שיפעלו נגד "הדרת נשים" מבסיסי חטיבת הנח"ל החרדי, אותה היא מגדירה כ"עזות מצח". לדברי לבנת: "לא יעלה על הדעת שיהיו בסיסים בצה"ל אשר יאסרו על כניסת חיילות באופן גורף" (חרדים, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המתגייסים האחרונים לנח"ל החרדי, לפני כשבועיים (צילום: פלאש 90)

שרת התרבות והספורט לימור לבנת שיגרה מכתב חריף לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ולרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, בשל האיסור על כניסת נשים לבסיסי חטיבת הנח"ל החרדי.

בפתח המכתב, מתייחסת לבנת לפרסום בתחילת חודש אוגוסט, לפיו, חטיבת הנח"ל החרדי אוסרת על כניסת נשים לבסיסי החטיבה וכותבת כי "איסור זה עומד בסתירה לנהלי צה"ל וכן להסכמות שהושגו בוועדת פרי, לקראת כניסת של החרדים לשירות בצה"ל".

לבנת, שהייתה חברה בוועדת השרים לחקיקת חוק השוויון בנטל ומשמשת כיו"ר ועדת השרים לקידום מעמד האישה, טוענת במכתבה כי בחוק התווסף סעיף הקובע מפורשות כי גיוס החרדים לצה"ל לא יפגע במעמדן, שירותן וכבודן של הנשים.

במסגרת החוק, שאושר בקריאה ראשונה ונידון כעת בוועדה מיוחדת בכנסת לקראת אישורו בקריאה שניה ושלישית, התווסף כי "לא ייפגע כבודה, מעמדה ושילובה של אישה בשירות הביטחון בשל שירותם של תלמידי ישיבות בשירות ביטחון".

לבנת, מוסיפה וכותבת במכתבה כי "מסתבר שבניגוד גמור לחוק, חטיבת הנח"ל החרדי אוסרת על כניסת נשים לצה"ל ובכך מפרה באופן בוטה את החוק המגן על שמירת כבודן, מעמדן ושילובן של נשים בצה"ל, כל שכן כאשר מדובר בחיילות לוחמות".

"לא יעלה על הדעת כי יהיו בסיסים בצה"ל אשר יאסרו על כניסת חיילות באופן גורף", טוענת לבנת במכתבה.

"אני פונה אליכם בדרישה לחידוד הנהלים בצה"ל ככלל וביחידות הנח"ל החרדי בפרט על מנת שנוודא עקירת תופעות אלו", דורשת לבנת משר הביטחון ומהרמטכ"ל, "יש לפעול למניעת הישנות המקרים עוד בטרם יחל גיוס המוני של חיילים חרדים לצבא הגנה לישראל".

בדף הפייסבוק שלה, הוסיפה השרה לבנת וכתבה כי "אסור לנו בשום פנים ואופן להשלים עם הדרת נשים, בטח לא במסגרת צבא ההגנה לישראל, בו משרתות נשים רבות ולוקחות חלק בשמירה על ביטחון אזרחי המדינה".

"בפנייתי לשר הביטחון בוגי יעלון ולרמטכ"ל בני גנץ דרשתי, כי נהלי הצבא בנושא זה יחודדו ויובהרו, בעיקר לחיילי הנח"ל החרדי, שאסרו בעזות מצח את כניסתה של חיילת לבסיסם", כותבת לבנת.

גורם המעורה בגיוס חרדים לצה"ל, אומר בתגובה למכתב של השרה לבנת כי "קשה להבין כיצד השרה לבנת מבקשת להביא לגיוס המוני של חרדים לצה"ל, כאשר בד בבד היא מבקשת לאסור את הדבר הבסיסי של הפרדה בין גברים לנשים".

המכתב של השרה לימור לבנת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר