פרשת 'שובו בנים'

מעצרם של נחמן ונתן ברלנד הוארך בשבוע

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של נחמן ברלנד ובנו נתן בשבוע ימים עד ליום חמישי. השניים הובאו בפני בית המשפט ובמהלך הדיון הציגה המשטרה ראיות נוספות באשר לחשדות החמורים נגדם. בית המשפט קיבל את את עמדת המשטרה (חדשות חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
נחמן ברלנד מובא להארכת מעצר (צילום: פלאש 90)

פרשיית 'שובו בנים - נחמת ציון': בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של נחמן ברלנד ובנו נתן בשבוע ימים עד ליום חמישי.

הבוקר (שישי) הובאו השניים בפני בית המשפט ובמהלך הדיון הציגה המשטרה ראיות נוספות באשר לחשדות החמורים נגדם. בית המשפט קיבל את את עמדת המשטרה והאריך את מעצרם בשבוע ימים.

במהלך הדיון, אמר פרקליטם, עו"ד ששי גז: "מדובר בשני אנשים שכל עולמם בתורה שלא ישבו במעצר מעולם. זה פוגע להם בשם הטוב ובמקום שבו הם נמצאים".

עוד אמר גז: "הם שני פחדנים שלומדים תורה ופוחדים מעבריינים שיטפלו בהם. יש להם פחד אמיתי שכל דיבור שלהם יוביל לאיומים עליהם אחרי החקירה".

כזכור, בתחילת השבוע עצרה המשטרה שבעה מבכירי קהילת 'שובו בנים' בחשד לעבירות של הלבנת הון ומרמה בכספים של נכסים של המוסד בעיר.

לדברי המשטרה, העצורים חשודים כי במהלך החודשים האחרונים עסקו בהלבנת הון ומרמה בכספים של נכסים של מוסדות הקהילה.

ביום שני האריך בית המשפט את מעצרם של חמישה מהחשודים עד הבוקר.

כאמור, הבוקר הובאו נחמן ובנו נתן פעם נוספת בפני בית המשפט ומעצרם הוארך בשבוע.

השבוע דווח ב"כיכר השבת" כי המשטרה ממשיכה לנהל את החקירה בחשד לעברות חמורות במוסדות 'שובו בנים' נחמת ציון' ברסלב, והערב (שלישי) נודע ל'כיכר השבת' כי בין הנחקרים בפרשה נמצאים גם בכירים ב'העדה החרדית'.

חלק מהדמויות התורניות הנחשבות לבכירות ב'העדה החרדית', יזומנו בימים הקרובים לחקירה.

הרה"צ אליעזר ברלנד, אביו של נחמן ברלנד, מנהיג הקהילה השוהה במרוקו מחשש שהמשטרה תבקש לחקור אותו בפרשיה אחרת, עוקב אחרי הנעשה בארץ, ואף כינס את עשרות חסידיו השוהים גם הם במרוקו, וקרא את ה'תיקון הכללי' מספר פעמים ברצף, כשהוא מתפלל למען בנו נחמן.

בשבוע שעבר נחשף ב"כיכר השבת" מכתב שנשלח ממשרד המשפטים למוסדות 'נחמת ציון - ברסלב' (שובו בנים), ובו נשלל אישור הניהול התקין של העמותה לשנת 2013, וכן נשלחה התראה למנהלי המוסדות לקראת פירוק, וזאת בין היתר לאור חשש כבד כי צירוף חברים חדשים לעמותה נעשה בניגוד לחוק.

במשרד המשפטים הודיעו ל'שובו בנים' כי אל המשרד הגיעה פנייה לפיה הוחלפו לאחרונה חלק גדול מחברי העמותה, תוך שימוש באיומים, כאשר בנוסף דווח על כך שהעמותה פועלת בכדי לממש את נכסיה ולהבריח אותם שלא כדין.

עוד נטען בפנייה, כי נחמן ברלנד, בנו של הרה"צ אליעזר ברלנד, ניסה לכאורה להוציא במרמה כספים מהעמותה, בסיועו של מר ערן הוכברג, כאשר בעבר נעשה - כביכול בהוראתו של נחמן ברלנד, ניסיון להחתים את הרב אליעזר ברלנד על הסכם העברת נכסים לידיו של ערן הוכברג, מההסכם עלה כי הוכברג העביר במשך השנים סכומי עתק למוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר