נחמן שטיצר שוקל לקרא לבנו על שם חיים בוימל ז"ל

נחמן שטיצר מי ששכח את הילד חיים בוימל ז"ל ברכבו, שוקל לקרוא לבנו על שם הנפטר • הסבא ישראל לייכטר לכיכר השבת: "אני ימליץ לנחמן לא לקרוא על שם הנפטר" (חרדים)

סבו של חיים בוימל ז"ל ישראל לייכטר בצוותא עם נחמן שטיצר (צילום: כיכר השבת)

בסוף השבוע האחרון נולד לנחמן שטיצר בן ראשון. שטיצר זכור כמי ששכח את הילד חיים בוימל ז"ל ברכבו. באופן נדיר ביותר משפחתו של הילד הנפטר תומכת בו ונמצאת אתו בקשר יומיומי.

הקשר המיוחד בין משפחות שטיצר ובוימל התחזק עם הולדת הבן לשטיצר. אבי הבן יכבד את סבו של חיים בוימל ז"ל הרב ישראל לייכטר בסנדקאות, והוא גם שוקל לקרוא לבנו הרך הנולד, על שם הילד. כך פרסם היום (ג') העיתונאי עקיבא נוביק ב'ידיעות אחרונות'.

ב-12 בספטמבר הקרוב ייפתח משפטו של שטיצר, והוא מואשם בגרימת מוות ברשלנות. וכאמור באופן נדיר, משפחתו של הפעוט שמת תומכת בשטיצר, ומתנגדת לענישתו.

"כבר בשבעה נחמן הגיע לבית ומאוד פחד להיכנס, אבל הסבא אמר לו שהוא יאמץ אותו כבן", סיפר אתמול פרקליטו של שטיצר, עופר ברטל. "גם ההורים של הילד מודעים למצב וחושבים שהוא לא צריך להיענש. הוא ממש עזר לנחמן לחזור לחיות. הקשר ביניהם מטבע הדברים מורכב".

שטיצר עצמו אמר אמש ל"ידיעות אחרונות": "יש לי קשר הדוק ואפשר להגיד יומיומי עם המשפחה. התקשרתי אל הסבא אחרי הלידה וביקשתי שיכבד אותי ויהיה סנדק. אני כל הזמן אומר שהמשפחה הצילה את החיים שלי ובפרט הסבא ששומר איתי על קשר יומיומי ומחזק אותי".

זהו בנו הראשון של שטיצר אחרי שתי בנות. אם הרבנים שאתם ניוועץ יראו בכך עניין חיובי, אחד משמותיו של הרך הנולד יהיה "חיים", ובכך יונצח זכרו של הילד חיים בוימל, שהשבוע צוין התאריך העברי של שנה למותו.

הסבא ישראל לייכטר: "נחמן לא קשור למותו של חיים ז"ל"

בשיחה עם כיכר השבת אומר הסבא: "שמחתי שמחה גדולה שהוא בישר לי על הבן שנולד, הרגשתי זכות גדולה, צריך לזכור שאנחנו נמצאים בקשר יומיומי הדוק, ואני מרגיש ממש קשור אליו".

"הכל נחתם בראש השנה וביום כיפור, לנחמן אין קשר לזה. אנחנו עוד מעט נהיה לפני יום כיפור, שבועיים לפני ראש השנה ואנחנו מתפללים 'זכרנו לחיים מלך חפץ בחיים' כולנו צריכים לבקש זכויות, אני סבור שלא תהיה תועלת לשימו מאחורי סורג ובריח, גרמא בנזיקין פטור מדיני אדם, וחייב בדיני שמיים".

"א. בדיני שמיים אפשר לבטל את הגזרה. ב. שהוא יהיה בחוץ הוא יהיה יכול למנף את האסון ולהשפיע באופן חיובי שלא ישנו מקרים כאלו. ובעצם למנוע את האסונות הבאים צריך לזכור שרק בחודש האחרון היו שלושה מקרים של מוות ברכב עקב שכחה, וכמו שהוא פנה למשרד החינוך הוא יכול להמשיך ולפעול לטובת הנושא וכמו שכולנו רוצים שה' ימחל לנו ככה אנחנו צריכים לסלוח לו".

שטיצר, 23, עבד כמורה בתלמוד תורה והסיע ילדים בתשלום בבוקר ואחר הצהריים. שטיצר העיד כי חשב שהילד יצא מרכבו בבוקר ועל כן נעל את הדלתות. כעבור מספר שעות יצא אל הרכב עם מורה אחר, והם הבחינו בילד כשהוא שוכב על צידו בספסל האחורי של הרכב. שני המורים הצעירים לקו בהלם והתקשו להזעיק את כוחות ההצלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר