הרב הראשי דוד לאו ערך ביקור פתע בשוק הסיטונאי • תיעוד

לאחר חצות הלילה (רביעי) הגיע הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לביקור פתע בשוק הסיטונאי בצריפין בו משווקים מדי לילה פירות וירקות לכל רחבי הארץ • וידאו ותמונות (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב דוד לאו בשוק הסיטונאי (צילום: כיכר השבת)

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ערך לאחר חצות הלילה (רביעי) ביקור פתע בשוק הסיטונאי בצריפין, בו משווקים הפירות והירקות מדי לילה לכל רחבי הארץ.

הרב לאו הפתיע את עשרות הסוחרים והפועלים בשוק כשביקש לעמוד מקרוב אחר ביצוע הפרשת תרומות ומעשרות במקום ולבדוק את עבודת משגיחי הכשרות מול היקפי הסחורה במקום.

יחד עם הרב לאו סיירו במקום הרב אברהם יעקובזון רבה של באר יעקב, הרב שניאור רווח, עוד וינר מנכ"ל הרבנות הראשית, הרב מרדכי בידרמן מנהל המחלקה למצוות התלויות בארץ, המפקח המקומי הרב יזדי ומנהלי המחלקות והשלוחות הרלוונטיות.

מנהל התפעול של הדוק, ניגש לרב מיד עם בואו ואמר לו כי השוק כולו פתוח לבדיקה מקיפה. "השוק כולו סר למרותנו ואם יש בעיות נטפל בהם", הוסיף.

הרב לאו בדק את אופן הפרשת תרומות ומעשרות, שוחח עם משגיחי הכשרות על אופי העבודה מול הסוחרים, הבעיות בהן הם נתקלים, הפתרונות ההלכתיים והמציאות עמה הם מתמודדים בעבודתם כדי למנוע העלמת סחורות.

הרב ביקש מהסוחרים לסייע למשגיחי הכשרות בעבודתם. "לכל אחד מכם יש חלק בהצלחתו של המשגיח שפועל למען כלל הציבור כדי שיוכלו לאכול את הפירות והירקות כדין, באמצעות שיתוף הפעולה שלכם, הסוחרים, יש לכם חלק בזכויותיו של משגיח הכשרות", אמר הרב לאו.

הביקור הסתיים לאחר השעה 2:00 בלילה, לאחר שהרב לאו בדק את המקומות בהם מניחים המשגיחים את המעשרות ולאחר שבדק את ההיערכות לקראת שלושת ימי ראש השנה.

הרב דוד לאו בירך את הסוחרים, הודה למנהלי החנויות ושיבח את עבודתם המסורה של משגיחי הכשרות על פעילותם היומיומית גם בשעות הלילה המאוחרות למען כלל הציבור בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר