לקיים בנו חכמי ישראל

השיפור הקל נשמר: מצבו של הגרח"ע יוסף עדיין קשה

מצבו של מרן פוסק הדור הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי, מוסיף הבוקר להיות קשה עד קשה מאוד ויציב, אך השינויים הקלים לטובה נשמרו במהלך הלילה • הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמש: "אבא פתח את העיניים לכמה שניות והזיז את ידו" (חדשות חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מרן הגרח"ע יוסף, בערב חג הסוכות (צילום: פלאש 90)

לקיים בנו חכמי ישראל: מצבו של מרן פוסק הדור הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בקומה השמינית בבית החולים 'הדסה עין כרם', מוסיף הבוקר (ראשון) להיות קשה עד קשה מאוד אך יציב.

דוברת בית החולים רחלי גולדבלט מסרה הבוקר כי הרב עבר את הלילה ללא שינוי אך השינויים הקלים לטובה שנצפו אמש על-ידי צוות הרופאים המטפל ברב נשמרו במהלך הלילה.

צוות הרופאים המטפל ברב יתכנס הבוקר להתייעצות ויחליט על המשך הטיפול ברב.

הבשורות הטובות מבית החולים הגיעו אמש, שעה קלה לאחר צאת השבת, אז עדכן פרופ' דן גילון, קרדיולוג ואחד הרופאים המטפלים ברב כי חל שיפור קל במצב.

"עברה שבת שקטה", עדכן אמש פרופ' גילון, "את מצבו בסה"כ מגדירים כקשה עד קשה מאוד, אבל יש מספר מדדים שמעידים על מגמת שיפור. אומר זאת בזהירות, יש מגמה של שיפור בכמה פרמטרים, שהחשוב בהם הוא מגמה של התעוררות לאחר טיפול הרדמתי".

"מדדים נוספים מראים ירידה בהיקף הדלקת ושימוש בתרופות שתומכו בלחץ דם במינון מופחת, הכיוון הוא כיוון של שיפור", הוסיף פרופ' גילון.

בתוך כך, בבית משפחתו של הרב ומקורביו שוררת אופטימיות זהירה באשר לסיכויי החלמתו של הרב, לאור השיפור הקל במצבו, אותו הם זוקפים לזכות התפילות של עם ישראל לרפואת הרב.

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, מסר אמש את השיעור השבועי במועבר בלווין במקום אביו, ועדכן את המשתתפים במצבו הרפואי של הרב. "אבא פתח הבוקר את העיניים לכמה שניות והזיז את ידו", סיפר הרב יצחק יוסף.

הרב יצחק יוסף הוסיף ואמר למשתתפים כי לפני כמה ימים הרופאים בכלל לא נתנו לו סיכוי, והנה ברוך ה' יש שיפור. "הכל בזכות התפילות. תמשיכו לבקוע שערי שמים".

"אבא פתח את העיניים והזיז את ידו". הראשל"צ הרב יצחק יוסף בשיעור, אמש (צילום: פלאש 90)

כזכור, בתום ישיבת התייעצות של צוות הרופאים המטפל ברב חיים עובדיה יוסף שנערכה ביום שישי האחרון, נבחנו ונבדקו כל הנושאים לטיפול ברב והוחלט להמשיך בדרך הטיפול כפי שהתקיימה עד היום עם שינויים קלים לפי תוצאות הבדיקות שהתקבלו.

בישיבה הוחלט גם להפחית את מינוני תרופות ההרדמה כאשר תוצאות השינויים יבחנו בימים הקרובים. הרב מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בבית החולים הדסה עין כרם ומצבו קשה עד קשה, מאד אך יציב.

הגרח"ע יוסף, המאושפז מאז מוצאי השבת שעברה, סובל מכשל בשלוש מערכות עיקריות, בתפקוד הכליות, הלב ובכלי הדם. במקביל להיותו מורדם ומונשם, עובר הרב טיפולי דיאליזה, וכן עבר השתלת קוצב לב זמני.

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה עבור מרן הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר