לפיד ביקש להפלות בין תלמידי ישיבה תושבי חו"ל אך נתקל בסירוב

שר האוצר יאיר לפיד הציע ליו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי לבטל את הקיצוץ בתקציב תלמידי הישיבות תושבי חו"ל, רק לאלו הלומדים במוסדות דתיים, אך נתקל בסירוב (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
לפיד וסלומינסקי (צילום: פלאש 90)

שר האוצר יאיר לפיד, ממשיך ברדיפתו את עולם התורה. לאחר הקיצוצים האכזריים בכל תקציב אפשרי השייך לציבור החרדי, הוא מבקש להפלות בין תלמידי הישיבות אך נתקל בנתיים בחומה בצורה.

בערוץ 7 דווח כי שר האוצר לפיד נפגש עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) לדיון על קיצוץ התקציב לתלמידי הישיבות תלמידי חו"ל.

במהלך הפגישה, הפתיע לפיד והציע לסלומינסקי לבטל את הקיצוץ לתלמידי הישיבות תושבי חו"ל, אך רק לאלה הלומדים במוסדות של הציונות הדתית, בעוד הקיצוץ לתלמידים במוסדות החרדיים יישאר על תוקפו.

סלומינסקי סירב לכך בתוקף ולחץ על לפיד לבטל את הקיצוץ עבור כל התלמידים מחו"ל, הלומדים תורה בכל המוסדות. לטענת סלומינסקי, צריך להסתכל על כל בני חו"ל הלומדים בישיבות בראיה ציונית לאומית.

לטענתו, בני חו"ל הבאים ללמוד בארץ, על פי רוב נשארים לגור פה או שבים לחו"ל לאחר שהקימו משפחה בארץ כך שהראיה בנושא צריכה להיות כפוטנציאל לקליטת עלייה.

סלומיאנסקי ציין, כי בני חו"ל הלומדים בארץ נשארים על פי רוב בארץ וגם אם הם חוזרים לארצותיהם הם שבים לארץ לאחר שמקימים משפחה.

לדבריו, "הישיבות בהן לומדים בני חו"ל הם המוסד שמביא הכי הרבה קליטת עלייה מכל הגופים שמטפלים בהבאת עולים לארץ ובמחיר הכי זול. מכאן שצריך לבטל את הקיצוץ על כל בני חו"ל ולא רק על אלו המשתייכים לציונות הדתית".

בתגובה לדברים, ביקש שר האוצר לפיד עוד זמן כדי לבדוק את הנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר