פרשת הסחיטה בנתיבות:

כך הגיב "הרנטגן" למעצר: "הרב יורם ודומרני? טעות"

מקורב לרב יעקב איפרגן, הידוע בכינוי 'הרנטגן' חושף בשיחה עם 'כיכר השבת' את תגובתו של המקובל למעצרו של הרב יורם אברג'ל בחשד למעורבות בפרשת הסחיטה בעיר. "הרב יורם, ודומרני? יש כאן טעות" אמר הרב איפרגן. עו"ד אריה ליבוביץ, המייצג את הרב אברג'ל: "אני מעריך כי הפרשה תסתיים תוך שבועות" (ארץ)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הרב איפרגן - "הרנטגן" (צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

המבוכה בנתיבות: ככל שנוקפות השעות מאז שבלשי המשטרה עצרו את המקובל הרב יורם אברג'ל - ראש מוסדות 'רב פעלים' בנתיבות, התמונה מתבהרת. הצדדים בפרשה טוענים גרסאות שונות בכדי להוכיח עד כמה הצד שלהם צודק וחף מפשע.

בחצרו של הרב יעקב איפרגן המכונה "הרנטגן", אומרים הערב (ראשון) כי הרב אינו חש מאוים כפי שטענו מאז המעצר, וכי הוא לא מסוכסך עם איש מהמעורבים.

"הרב לא נסחט, לא אוים ואינו מרגיש מאוים מאף אחד. אין לנו מושג איך המשטרה הגיעה למסקנה הזו". אומר מקורב בכיר לרב איפרגן בשיחה עם "כיכר השבת".

המקורב טוען, כי הרב איפרגן כלל לא מסוכסך עם הרב אברג'ל: "עשרים שנה הרבנים היו בעיר, והסכסוך היחיד שהיה - היה עם הבאבא ברוך, וגם הוא ברוך השם הסתיים אחרי ששניהם הבינו מי מנסה לסכסך ביניהם. פתאום עכשיו יש סכסוך עם הרב יורם?".

המקורב משחזר את הרגעים בהם הודיעו לרב על המצער של הרב אברג'ל והעבריין שלום דומרני, ומצטט את הרב איפרגן כמי שאמר באותם רגעים: "הרב יורם, ודומרני? יש כאן טעות".

עו"ד אריה ליבוביץ, המייצג את הרב אברג'ל, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי יש לחלק בין המעורבים בפרשה ולהבין את השוני המהותי בין הצדדים: "אני אגלה סוד, כל מי שמתקשר אלי מהעיתונות אומר לי שהסיפור האמיתי כאן הוא המשטרה. מצד אחד יושב רב שמחזיק 2,300 אברכים, מתגורר בדירת שיכון ותומך בראש העיר יחיאל זוהר. ומצד שני מעורבים כאן אנשים שאין להם חינוך של תלמידי חכמים, גרים בווילות".

הדיון בהארכת מעצרו של הרב אברג'ל (צילום: ניצן דרור - yney)

הפרקליט מספר כי זה שנים שמתנהל נגד הרב מסע הכפשה בעקבות דעותיו המוניציפליות: "אותו צד לא מרוצה מהמצב הפוליטי אז בעבר היו מדברים ברחוב נגד הרב, או זורקים פשקווילים, אז עכשיו העלו שלב אחד במלחמה - זה לא נורא".

"אני יכול לומר שהתנהגות המשטרה היא נוראית", הוא מותח ביקורת על גורמי המשטרה שהורו לעצור את הרב, "אנחנו צריכים להבין כי גם חילונים היו מופתעים מזה, עוצרים יהודי בסדר גודל כזה בשדה התעופה, מה קרה לכם, אם הוא כזה מסוכן לכו תעשו האזנות, תקבלו אישור".

לדבריו, הדיון הציבורי צריך לעסוק בשאלה כיצד עוצרים רב בסדר גודל כזה, ואיש לא זועק: "משטרה שמוכנה לעצור תלמיד חכם בסדר גודל כזה שיש לו השפעה על מאות אלפי אנשים, לעוצרו בצורה כה מבזה, מבלי חומר, זו השאלה האמתית ובזה צריך לדון".

את המעורבות של הרב בבחירות לטובת ראש העיר יחיאל זוהר, הוא לא מתכוון להסתיר: "וודאי שהייתה לו מעורבות בבחירות, 20 שנה הוא תומך ביחיאל זוהר נגד המועמדים האחרים, יש שלטים גדולים של הרב שהוא תומך בו. זה לא סוד".

על פי חשד המשטרה, במהלך הבחירות לראשות העיר נתיבות נקשר הרב אברג'ל לסחיטה באיומים של מספר אנשים שפעלו עבור המועמד אייל מסיקה.

במהלך הדיון, הציגו החוקרים בפני בית המשפט דו"ח סודי המעיד, על פי החשד, כי מעשיו של דומרני נעשו בהסכמתו של הרב.

עורך דינו דוחה את הטענות ואומר כי הם משוללים כל יסוד: "זה שטויות בגו. אני אומר שרואים את הקשר של המתלוננים אז כבר אין הרבה שאלות, כשאתה רואה מי התלונן. כל מה שקורה עכשיו זה ספינים של המתחרים, זה ניסיון לפגוע ברב שמחזיק בעוצמה".

"אני מעריך כי הפרשה תסתיים תוך כמה שבועות" אומר עורך הדין ליבוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר