"אלפי ילדים חרדים ילמדו אנגלית"

לפיד מתגאה: חתמנו הסכם היסטורי עם החינוך החרדי

שר האוצר יאיר לפיד, התייחס להסכם שנחתם מול רשת החינוך של ש"ס, ואמר כי זהו "הסכם היסטורי". לדבריו: "עשרות אלפי ילדים חרדים ילמדו לראשונה מתמטיקה, אנגלית ומדעים. הלימודים ייערכו בפיקוח מלא של המדינה" • בשבוע שעבר, אמר יו"ר ש"ס כי לא תהיה התערבות בתכנים הנלמדים ברשת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ואריה דרעי (צילום: פלאש 90)

יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד, התייחס הערב (שלישי) להסכם שנחתם בין משרד החינוך ורשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, ואמר כי: "זו לא פחות ממהפכה".

כזכור, ההסכם קובע כי רשת החינוך של ש"ס תהיה כפופה באופן מלא למשרד החינוך ולכללי החינוך הממלכתי כפי שקובע המשרד, הן מבחינת תכני הלימוד והן מבחינת הניהול הכספי.

בעצם החתימה על ההסכם, הפקיעה הרשת מעצמה את האוטונומיה שהייתה לה עד כה בנושאי תכני הלימוד במוסדות הרשת ובניהול הכספי, זאת בתמורה להמשך תקצוב הרשת על-ידי המדינה.

לפיד התייחס הערב להסכם וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בימים האחרונים חתמנו על הסכם היסטורי שיחייב את "מעיין החינוך התורני", רשת החינוך של ש"ס, בלימודי ליב"ה".

"זו לא פחות ממהפכה" התגאה לפיד, "עשרות אלפי ילדים חרדים ילמדו לראשונה מתמטיקה, אנגלית ומדעים. הלימודים ייערכו בפיקוח מלא של המדינה, בהתאם לכל הדרישות של מערכת החינוך, והילדים יצטרכו לעבור גם את המבחנים הבינלאומיים".

"בישראל של 2013, החינוך הוא המפתח לחיים טובים ועשירים יותר. לימודי הליב"ה יעניקו לילדים האלה סיכוי הוגן ושווה להגשים את הפוטנציאל שלהם ולהתפרנס בכבוד כשיגדלו", כתב יו"ר יש עתיד.

לפיד סיים את דבריו וכתב: "לצד מהפכת השוויון בנטל ותכנית "יוצאים לעבודה", זהו הצעד החשוב ביותר לשילוב הדור הצעיר של החרדים בחברה הישראלית ולהוצאתם ממעגל העוני".

דרעי מתייחס להסכם, בשבוע שעבר (צילום: ישראל כהן)

בשבוע שעבר התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי להסכם שנחתם עם רשת מעיין החינוך התורני ואמר במהלך סיור בעיר בני ברק כי: "היו הרבה פרסומים בשבועות האחרונים, בכוונה תחילה לא הגבנו עליהם כיוון שאנחנו באמצע משא ומתן, זה לא סוד, היהדות החרדית כולה נמצאת בתקופה של ניסיון קשה מאוד. לא היה לנו כזה דבר. אני כבר קרוב ל-30 שנה בפוליטיקה, לא היה לנו תקופה כזאת".

"זה לא פשוט זה מאבק מאוד קשה, אני לא ייכנס לפרטים אבל אני רוצה לומר, אני יודע שיש בצדק מסתכלים בדאגה האם חלילה וחס יש פה ניסיונות להשתלט על החינוך שלנו, האם תהיה כאן יותר התערבות שלהם האם אנחנו חלילה וחס מכרנו, ויתרנו על עקרונות", המשיך דרעי, "אני רוצה לומר לכם, אין ספק זה מו"מ ודנו על כמה דברים בנושאים הטכניים. יש לנו פחות חופש פעולה בנושא של הקצאת שעות ויש יותר שקיפות מבחינת הדיווחים עכשיו. אבל בתכנים של הלימודים, בהתערבות של משרד החינוך בלימודים, בשינוי סדרי הלימודים במערכת, ב"ה אפילו כמלוא נימה".

דרעי הבהיר כי "עמדנו על זה ונעמוד על זה עד הסוף, מה שמרן ומועצת החכמים הורו לנו כל השנים - כך ימשיך. לא תהיה שום התערבות. אלא מה? נצטרך להתאמץ יותר קשה. היה לנו יותר קל עד עכשיו, היה חופש פעולה לעזור יותר בשעות או לנייד שעות מפה לשם, כל מיני דברים אבל היום יצטרכו לעבוד בצורה יותר מסודרת ויותר שקופה. אין מה לעשות, בעל המאה הוא בעל הדעה. אבל לא בתכנים חלילה וחס ולא בהתערבות בלימודים ולא בשום דבר אחר".

מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני יוסי בוסו, אמר בסוף השבוע ל"כיכר השבת" כי: "הנהלת רשת החינוך נעתרה לכך שלא יהיו יותר שעות מנכ"ל ולכן הנהלת הרשת בשיתוף משרד החינוך קבעו קריטריונים ע"פ צרכים של המוסדות לחלוקת שעות, משרד החינוך יאשר ויתקצב לפי דו"ח שורה אישור פרטני על כל משרה".

"רשת מעיין החינוך התורני תמשיך לשמור על עצמאותה ועל אופייה כפי הדרכתו של מרן זצוק"ל הן בנושא לימודי ליב"ה והן בשאר התכנים" הוסיף בוסו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר