תביעה: סירבו להזעיק רופאה כדי לא לחלל שבת, הקשישה מתה

תביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב טוענת כי צוות מרכז גריאטרי בבני ברק, סירבו להזעיק רופאה לטיפול בקשישה שמצבה החמיר - כדי לא לחלל שבת. ימים ספורים לאחר מכן, מתה הקשישה. המרכז הגריאטרי: "הנושא יתברר בבית המשפט" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב, טוענת כי קשישה בת 85 לא קיבלה טיפול רפואי בגין אי רצון לחלל את השבת של הרופאה האחראית, ומתה לאחר זמן קצר. כך מפרסם היום אתר mynet.

על פי הדיווח, הקשישה התגוררה במרכז הגריאטרי הדסים שבבני ברק במצב סיעודי משנת 2001. במשך השנים, הוגדר מצב בריאותה כיציב, והיא אושפזה פעם אחת בלבד.

בתביעה נאמר, כי בחודש פברואר האחרון, במהלך ביקור של בני משפחתה במרכז הגריאטרי, שמו לב בני משפחתה כי מצבה הבריאותי עבר שינוי, וכי היא נושמת בכבדות - כל זאת, נטען, כשאיש מצוות המרכז הגריאטרי לא שם את לבו לכך.

בני המשפחה המודאגים, ניסו לבקש את תשומת לבם של הצוות הרפואי לבעיה, אולם לטענתם, הם סירבו להזעיק למקום רופאה אחראית, בכדי לא לפגוע במנוחת השבת שלה. לדברי בני המשפחה, האחות התחייבה בפניהם כי "המטופלת תהיה הראשונה בתור להיבדק על ידי הרופאה לכשתשוב ביום ראשון מחופשת השבת".

בני המשפחה טוענים, כי רק לאחר צאת השבת, כשמצבה החמיר והוגדר כקריטי, היא פונתה ישירות לבית החולים בלינסון, ולאחר ארבעה ימים מתה.

"מרגע שהאחות זיהתה את החרחור היא הייתה צריכה להזעיק את הרופאה, ולא לדחות את הבדיקה לעוד 48 שעות לאחר צאת השבת" נטען בתביעה, "מעשיהם של הצוות הרפואי מהווים התעללות גופנית במנוחה, שלא קיבלה טיפול או אבחנה רפואית, ונותרה למר גורלה הקשה ביותר".

במרכז הגריאטרי הדסים, אמרו בתגובה ל-mynet: "בימים אלה התקבל כתב תביעה, המרכז לומד אותו. יש לציין כי במקרה הנדון המרכז פעל ללא דופי, לרבות טיפול רפואי במהלך 12 שנים, והנושא יתברר בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר