בג"ץ מעמיק את הקרע בעם • טורו של חבר הכנסת אורי מקלב

לא היה מצב שבו המדינה פגעה בחלק אחד באוכלוסייה בצורה כה קשה וגורפת כפי שנעשה לציבור החרדי בכל תחומי החיים, התקציביים, החינוכיים, החקיקתיים והאידיאולוגיים (טור)

ח"כ אורי מקלב | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90)

הציבור החרדי חש היום תחושה קשה אשר לא הייתה כדוגמתה בשנים האחרונות, הן בנושאים תקציביים לאחר שהממשלה הנוכחית קיצצה בעשרות אחוזים את תקציבי הישיבות והמוסדות התורניים, והן בנושאי החקיקה האנטי דתית, ובעיקר בסוגיית מעמדם של לומדי התורה, כאשר מנסים לכפות ולשנות אורח חיים של ציבור כה גדול במדינת ישראל.

לא היה מצב שבו המדינה פגעה בחלק אחד באוכלוסייה בצורה כה קשה וגורפת כפי שנעשה לציבור החרדי בשנה האחרונה ובכל תחומי החיים, התקציביים, החינוכיים, החקיקתיים והאידיאולוגיים. שיאו של המחנק המדובר, התרחש בימים אלה עם פסיקת בג"ץ התקדימית והשערורייתית הדורשת מהמדינה לשלול תקציבים מישיבות בהם לומדים תלמידים על אף שעדיין לא הגיע זמנם של צווי הגיוס ,צריך היה רק לשמוע את התגובות והתחושות שהגיעו מהרחוב החרדי ביממה האחרונה על מנת להבין עד כמה הכעס והתחושה הקשה הקיימת גם כך ברחוב החרדי כלפי שופטי בית המשפט העליון אשר מעולם לא תמכו בעמדה חרדית כלשהי בדיונים הרבים שקיימו בבג"ץ בכל השנים האחרונות.

אך מעבר לתחושה זו, גם עניינית, העובדה היא כי לא היה מעולם מצב שבו בית המשפט שלל תקציב מאוניברסיטאות אשר לומדים בהם תלמידים שלא שירתו בצבא מסיבות מצפון או בגלל עמדות כאלו או אחרות, אז מדוע רק לשלול זאת מהישיבות? צריך להבין, תקציב המדינה נועד לכלל אזרחי ישראל, בעוד האוכלוסיות השונות במדינה נהנות מתקציבים של מיליארדי שקלים שנועדו לתרבות, אמנות, ספורט, פנאי, הציבור החרדי דורש שתקציביו יופנו אל עולם הישיבות אשר הם עבורו משאת חיים ועיסוק בנושא החשוב ביותר בחייו, עולם התורה - תורת ישראל השייכת לכולנו. התקציב מגיע מכספי המיסים של כלל אזרחי ישראל, גם החרדים המשלמים מיסים עקיפים וישירים לרוב, זכאים לקבל את חלקם בתקציב המדינה שיופנה לנושאים כה ערכיים וכה חשובים עבורם ואין קשר בין שאלת הגיוס לנושא תקצוב הישיבות ולומדי התורה.

ובכלל, בימים אלו צריך לעשות מאזן לאומי. אנו נמצאים כעת שנה מאז הבחירות, הציבור החרדי כאמור ספג גזירות קשות, אבל השאלה שצריכה להישאל, היא האם יש אזרח אחד במדינה שחש טוב יותר היום בגלל שהחרדים ספגו מכה שכזו בכיסם ובתקציביהם? האם מצב מעמד הביניים השתפר? האם העובדה שיאיר לפיד ומשרדו מנעו מהחרדים תקציבים שונים, סייעה ליוקר המחיה? האם הסיכוי של זוג צעיר לרכוש דירה השתפר בגלל שהחרדים אינם בממשלה?

העובדה היא שלא. מחירי הדירות רק עולים, יוקר המחיה לא ירד כלל, ומצבם של מעמד הביניים והשכבות החלשות רק מתדרדר, העוני גובר, האבטלה קשה וכואבת, והטענה העיקרית שטענו תמיד כי החרדים יושבים על קופת המדינה, שתקציבי הישיבות ומוסדות התורה מגיעים על חשבון תקציבי רווחה ובריאות, התנפצה לכולם בפנים. לצערי שנאת חינם בישראל רק גוברת והולכת, בהחלטת הבג"ץ האחרונה הקרע מעמיק עוד יותר, כאשר בג"ץ הוכיח שוב למאות אלפי חרדים במדינת ישראל את אשר ידעו קודם, כי בית המשפט לעולם לא ייתן להם סעד וכי יפגע באורחות חייו, משפחתו וילדיו בכל דרך אפשרית, ישנה תחושה כי פסיקת בג"ץ נובעת מהאווירה השוררת בממשלה ובתקשורת להרבות בגזירות וברדיפה ממוקדת בציבור שלם שנלחם על קיומו הרוחני והקיומי ובמקום שמיעוט במדינה דמוקרטית יידע שיקבל סעד מבית המשפט, המצב הפוך.

הטור פורסם ב"ישראל היום"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר