לשכת הרמטכ"ל: לא נאפשר לחיילים חרדים להשתתף בעצרת

לשכת הרמטכ"ל הודיעה כי היא לא תאפשר את השתתפותם של חיילים חרדים ב'עצרת המיליון' בירושלים: "חיילים במדים לא ייקחו חלק. כמו כן, לא ישוחררו חיילים לטובת העצרת" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

בתשובה לפניית המחלקה המשפטית של פרויקט 'דוסים', שביקשה לאפשר לחיילים חרדים להשתתף ב"עצרת המיליון" ביום ראשון הקרוב בירושלים, הודיעה הערב (חמישי) לשכת הרמטכ"ל כי היא "אוסרת על חיילים במדים להשתתף בהפגנה מכל סוג שהיא".

בהודעה נכתב: "אעדכנך כי פקודת מטכ"ל 8.0105 'פעילות ציבורית של אנשי צבא, התבטאויות פומביות וקשר עם עיתונאים, עם הציבור ועם הדרך הממלכתי הבכיר' אוסרת על חיילי צה"ל להשתתף בהפגנה מכל סוג שהיא ולכן חיילי צה"ל במדים לא ייקחו חלק. כמו כן, לא ישוחררו חיילים מפעילות צבאית לטובת העצרת". עם זאת, לא נאסרה בתגובה השתתפותם של חיילים בזמן חופשתם ובלבוש אזרחי.

מפרויקט "דוסים" נמסר כי ראוי היה שצה"ל יאפשר לפקודיו לשאת תפילה ולהשתתף בעצרת. "לא יתכן כי חייל המגויס לצבא מכוח החוק לא יורשה לשאת תפילה כאחד האדם", אומר יאיר טיילור. "אנחנו שוקלים לעתור לבג"צ נגד החלטת הרמטכ"ל לאסור לפקודיו את ההשתתפות בעצרת".

עצרת התפילה ההמונית הצפויה להיערך ביום ראשון הקרוב מעוררת עניין רב בתקשורת. חיילים חרדים ביקשו לברר את מעמדה החוקי של העצרת, וחלקם אם הביעו רצון כי צה"ל ישחרר אותם מכל פעילות מבצעית על מנת שיוכלו ליטול חלק באירוע כהוראת גדולי ישראל.

לדברי פעילים בפרויקט, העצרת אינה נושאת אופי פוליטי, וכי לא יישאו בה נאומים בעלי מימד דומה. העצרת מוגדרת כ"עצרת תפילה וזעקה" בלבד, ומשכך, חוק יסוד חופש הפולחן וחוק יסוד חופש הביטוי וההפגנה עומדים לזכותם הבסיסית של אותם חיילים להשתתף באירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר