גם חילונים נגד ביבי ולפיד: "סנקציות פליליות - בכיה לדורות"

חוקרים ואנשי ציבור חילוניים יוצאים במתקפה חריפה כנגד הסנקציות הפליליות של ביבי ולפיד, הקובעות כי לימוד התורה הקדושה הוא עבירה פלילית: "הסנקציות יהיו בכיה לדורות" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שחר אילן על רקע תלמידי ישיבה (צילום: פלאש 90)

קבוצה של יותר מ-30 חוקרים, אנשי תקשורת, אישי ציבור ופעילים חברתיים, העוסקים ומתמחים בנושא החרדי, חתמו על מכתב הקורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולראשי הקואליציה לסגת מיוזמת הסנקציות הפליליות הקובעות כי לומדי התורה הקדושה הינם עבריינים.

החותמים, ביניהם, הפרופסורים ידידה שטרן ומנחם פרידמן, האלוף עמי איילון, הסופרים דב אלבוים ואברימה גולן ואנשי התקשורת אמנון לוי ושחר אילן, מזהירים ש"היוזמה לא תשיג שוויון בנטל אלא תרחיק אותו, תביא לעצירת השתלבות החרדים, תוביל את המדינה לקרע חברתי ועלולה להיות בכיה לדורות".

לדברי החותמים, מאחורי היוזמה עומדת התקווה שההסכמה הרחבה בין אנשי המקצוע עשויה להשפיע על הקואליציה לסגת מהיוזמה המזיקה.

אישור הסנקציות הפליליות (צילום: ישי כהן)

במכתב נאמר: "אנו קבוצת חוקרים, אנשי תקשורת, אישי ציבור ופעילים חברתיים, העוסקים ומתמחים בקשת רחבה של נושאים הקשורים למגזר החרדי, רואים בדאגה רבה את ההצעה להנהיג סנקציות פליליות כדי לאכוף שירות של תלמידי הישיבות".

"גם אם צעד זה נראה צודק ושוויוני במבט ראשון, בפועל הוא יגרום רק נזק. בציבור החרדי החלו תהליכים איטיים של השתלבות בשירות צבאי ואזרחי ובעבודה. למדינה יש עניין לעודד ולהאיץ אותם, כדי להגדיל את השוויון ואת תרומת החרדים למשק ולביטחון".

לדבריהם, "חוק המבוסס על סנקציות פליליות יתפרש בעיני ציבור זה כהכרזת מלחמה על עולם הישיבות וכזלזול של רשויות המדינה בערך לימוד התורה. סביר שיגרום לעצירת ההשתלבות של האוכלוסייה החרדית ויוביל את המדינה לקרע חברתי חמור. מעצר תלמידי ישיבות לא רק שלא יביא לגיוסם - קיים חשש שהוא יוביל למרי אזרחי נגד הגיוס, להפגנות אלימות ולהוראה של רבנים שתאסור על כל גיוס".

לדברי החותמים, המהלך לא יגרום לשיוויון בנטל, אלא רק להיפך: "במאבק כזה לא יהיו כל מנצחים, רק מפסידים. הוא לא ישיג שיוויון בנטל אלא ירחיק אותו. לכן הצעת החוק הנכונה תעניק תמריצים למי שיתגייס ויעודד גיוס, תשלול הטבות ממי שלא יעשה זאת וכך תעודד שירות ושילוב של כמה שיותר חרדים".

החותמים סיימו בקריאה לנתניהו ולפיד לסגת מהמהלך. "אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראשי יש עתיד וישראל ביתנו ולחברי הכנסת כולם, לוותר על יוזמת הסנקציות הפליליות, שתשיג ההיפך ממטרתה ועלולה להיות בכיה לדורות" כתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר