לקראת אישור חילולי השבת בת"א

הרב לאו לחולדאי: "ההצעה שלך תגרום לביטול השבת"

רבה הראשי של תל-אביב הרב ישראל מאיר לאו, פנה לראש העיר רון חולדאי, וביקש ממנו שלא לאשר את התקנה שתאפשר למרכולים לפעול בשבתות וחגים. "זעקת השבת פורצת מקירות ליבי ואיני יכול להחריש, ההצעה שלפניכם תגרום לא רק לחילול השבת, אלא אף לביטולה חלילה" כתב הרב לאו (חרדים,בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הרב ישראל מאיר לאו (צילום: פלאש 90)

רבה הראשי של תל-אביב, הרב ישראל מאיר לאו, פנה לראש העיר, רון חולדאי, והפציר בו שלא לאשר את התקנה המאפשרת למרכולים בעיר לפעול בשבתות וחגים.

במכתב, שפורסם ב-ynet, כותב הרב, "זו פריצת דפוס חיים של העיר מאז ייסודה לפני 105 שנים. הבה נשקול מה עומד על כף המאזניים בהכרעה שלפניכם".

הרב לאו הוסיף כי מעולם לא פנה אל ראש העיר, אך הפעם הוא חורג ממנהגו "כי זעקת השבת פורצת מקירות ליבי ואיני יכול להחריש".

כזכור, לפני כשבועיים אישרה הנהלת עיריית תל אביב את התקנה שתאפשר פתיחת עסקים בשבת. על פי ההחלטה, העירייה תגדיר כמה חנויות יישארו פתוחות בכל רחוב מרכזי, בהתאם למספר המרכולים שכרגע פתוחים בשבת, זאת בניגוד לחוק.

ההצעה הגיעה בעקבות החלטה של בג"ץ שהורה לעירייה להסדיר את התקנה, זאת בשל תלונות של בעלי עסקים קטנים שנאלצו לשלם קנסות ענק בכל שבת על ידי העיריה, כאשר המרכולים הגדולים יכולים להרשות לעצמם את תשלום הקנסות.

לדבריהם, הדבר פגע ביכולת התחרות שלהם כנגד המרכולים הגדולים. הם ביקשו מבית המשפט להורות לעירייה לסגור את כל המרכולים בעיר בימי השבת. כאמור, בית המשפט הורה לעיריה לתקן את העוול, אך בעיריה החליטו לאפשר פתיחת חנויות בשבת.

כאמור, רב העיר, הרב לאו, שכיהן בעבר כרב הראשי לישראל, כתב לחולדאי: "גם היום רבים חילולי השבת בעיר, אך ההצעה שלפניכם תגרום לא רק לחילול השבת, אלא אף לביטולה חלילה. אנא חישבו גם על בעלי המכולות הקטנות שפרנסתם מקופחת כליל כאשר מחללי השבת מספקים את מצרכי המזון בימי שבת וחג".

לדברי הרב, פתיחת המרכולים בכל ימות השנה "הופכים את עם הספר לעם של תגרנים שכל חייהם מהווים מרוץ בלתי נלאה אחרי כסף. ההחלטה שלפניכם הינה פתח למדרון חלקלק. היום רחובות מרכזיים, מחר העיר כולה.

"זו אפליה חמורה והדרת הציבור הדתי מהשתלבות במעגלי התעסוקה. מאידך, לבי נתון לאלפי הילדים הנאלצים להיפרד מאבא ואמא ביום החופשי מבית הספר בשבתות ובחגים, כי ההורים הולכים לעבודה למלא את כיסיהם של בעלי המרכולים, במקום לשהות בזמן איכות עם ילדיהם".

הרב לאו הזכיר הודעה עליה חתם ראש העיר הראשון של תל אביב, מאיר דיזינגוף, שהתנגד לחילול שבת בפרהסיה וכתב: "כאות הסולידריות הלאומית הנפלאה ביותר... כל הפוגע בה - באחדות ישראל הוא פוגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר