החילונים יפגינו בעד פתיחת הבריכה בשבת

לאחר ההפגנה החרדית, פעילים חילונים הודיעו כי יקיימו הפגנה בצפת וידרשו להמשיך לפתוח את הקאנטרי בשבת - למרות דרישתם של בני המגזר החרדי והדתי שלא לעשות זאת (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
העיר צפת, ארכיון (צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר הפגנת שומרי המצוות בערב השבת האחרונה נגד פתיחת הבריכה המחוממת המכונה "קאנטרי צפת" בשבתות ובמועדי ישראל. הודיעו פעילים חילונים כי יצאו גם הם להפגין בעד פתיחת המקום. ההפגנה החילונית המתוכננת תיערך ביום שישי בשעה 16:00 בשכונת גני הדר בעיר.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומרת ויקי כהן אלקבץ, מארגנת ההפגנה, כי היא נגד "כפייה דתית", וכי על התושבים לכבד את אורח חייהם של כולם: "אני נגד כפייה דתית. אני מכבד את הדתיים, אני באה ממשפחה דתית ואותנו חינכו לכבד האחד את השני וכי איש באמונתו יחיה. אל תפריעו לנו אנחנו לא נפריע לכם. אני בעד שלום ולא באה ממקום של מלחמה".

מארגנת ההפגנה טוענת כי המועד נקבע לשעות הצהריים ולא לשבת עצמה וזאת משום שלדבריה ישנם לא מעט חובשי כיפה שהביעו נכונות להשתתף בהפגנה ולהביע את תמיכתם בפתיחת הבריכה בשבתות: "קבעתי את ההפגנה ביום שישי ולא בשבת מאחר ומזדהים איתנו ציבור דתי שהם בעד חופש מבחירה אישית ולא כפייה ולכן ההפגנה נעשתה לפני כניסת שבת כדי לתת להם אפשרות לבוא ולהביע את התמיכה בנו".

לפני כשבוע, מאות מפגינים חרדים ערכו קבלת שבת ותפילת מעריב סמוך לקאנטרי בו מחוללת השבת, כשלאחר התפילה, פרצו בשירה וריקודים ברחובה של עיר. בסיומו של אירוע המחאה החלו עימותים מילוליים בין חלק מהמתפללים וגורמים חילונים, המשטרה שמרה על הסדר במקום.

כזכור, על לוחות המודעות ברחבי העיר צפת, נתלו ביום שישי מודעות מחאה כנגד הבריכה המחוממת "קאנטרי צפת" לאחר שבעליה הורו לפתוח את שעריה בשבת ובמועדי ישראל.

במודעות שכותרתן "התנערי מעפר קומי לבשי בגדי תפארתך עמי", נכתב כי "הציבור הקדוש מוזמן להגיע למעמד קבלת שבת, בשירה וריקודים, שיתקיים בחניון הסמוך לבריכה "קאנטרי צפת" לאות הזדהות עם השבת המתחללת שוב ושוב, ובמטרה לקדש שם שמים".

חרדי תושב העיר צפת שהשתתף בתפילה-הפגנה אמר ל'כיכר השבת": "לא ניתן שבעיר הזו בה האריז"ל והבית יוסף וכל גדולי עולם זכותם תגן עלינו היו עושים קבלת שבת ומנהלים את ענייניה הרוחניים של העיר, יבואו החצופים האלה ויעשו מה שהם רוצים, אם היה כאן רוב ערבי היו עושים להם משהו נגד הדת? בגלל שאנחנו יהודים רומסים את הדת שלנו? לא נעבור על זה בשתיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר