גם החילונים נגד הממ"ח החדש: "הדרת נשים"

לא רק החרדים מתנגדים להקמתו של הממ"ח החדש, בהתארגנות החילונית "ישראל חופשית" אמרו כי המרכז מדיר נשים ומהווה לדבריהם "כניעה לסטנדרטים מופרכים" (חדשות, חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

לא רק החרדים, מסתבר שגם החילונים מתנגדים להקמתו של הממ"ח, המרכז החדש באמצעותו נערך צה"ל לעמוד ביעדי הגיוס, שלא כמו החרדים, החילונים מתנגדים לממ"ח החדש מטענות אחרות, ובהן - הדרת נשים.

בהתארגנות החילונית ישראל חופשית אמרו כי הקמתו של הממ"ח איננה "שוויון בנטל" אלא "כניעה לסטנדרטים מופרכים של חברה חשוכה".

הם הביעו את חששם מכך שבעוד כמה שנים בצה"ל יהיו בסיסים רבים ללא נשים, "פחות הקצאות פיקודיות לנשים, צבא יותר דתי, יותר צנוע, כשר למהדרין שמכבד את החרדים יותר מאשר את הנשים" אמרו בתנועה החילונית.

"טרם התחלנו לדבר על תקציבי העתק שמשרד הבטחון יוציא מכספינו כדי לקיים את ההדרה הזאת, את הבסיסים הנפרדים, את הכשרות המהדרין - הכל בשם השיוויון בנטל, ומהכסף שלנו". בתנועה הוסיפו ואמרו: "אם זאת התכנית שלכם, אז לא תודה".

חשיפת 'כיכר השבת': הממ"ח יפעל תוך מספר שבועות

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בשבוע האחרון, הממ"ח החדש יופעל לאחר חג הפסח, זאת בניגוד לדיווחים בכלי תקשורת מגמתיים שטענו כי בלחץ הרבנים הוחלט להקפיא אותו מחשש להתנגדות חרדים קשה לעצם קיומו.

כזכור, גורמים בכירים במגזר החרדים איימו בשבועות האחרונים כי במידה והממ"ח ייפתח במתכונות שלא תהיה מקובלת על גדולי ישראל, לא יהיה מנוס משבירת הכלים במאבק החרדים נגד הגיוס.

בצה"ל התייחסו בשבוע שעבר לנושא הממ"ח ואמרו: "צה״ל יעמוד בהחלטות הממשלה לגיוס חרדים בהתאם להיקפים שנקבעו, תוך ניהול דיאלוג המאפשר מענה לצרכים הייחודיים לאוכלוסיה החרדית. עפ״י חוק, יזומן מי שמוגדר במעמד "תורתו אמונתו" בכדי לאפשר לו להתגייס או לדחות את שירותו. הטענות כי תהליכי הגיוס מתוכננים להתבצע בכפייה באמצעות המרכז למיון חרדים אינן נכונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר