הרב יצחק אזרחי נתן הסכמה לספר וחזר בו

הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר נתן הסכמה לספר שהוציא אחד מתלמידיו, אך לאחר שהוברר כי הספר תוקף בחריפות את חסידות ברסלב הוא חוזר בו מההסכמה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק אזרחי (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

הבוקר (חמישי) מתפרסמת הבהרה בעיתונים "יתד נאמן" ו"המבשר" בה כותבים תלמידיו של הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר כי מכתב הברכה שניתן על ידו לספר שיצא לאחרונה ניתן בשגגה.

במודעה נכתב כי "לאחר שבספר שנדפס לאחרונה נכתבו דברים חמורים מאוד ה"י נגד אחד מגדולי הדורות זי"ע, מכתב הברכה שניתן על ידו לספר זה, מבוטל. והשם יתברך יצילנו מעכל עוון ושגיאה".

מתברר כי המדובר בספר שנכתב ע"י תלמיד ישיבה ליטאי התוקף בתוך דבריו את שיטתה הרוחנית של חסידות ברסלב ואף מתייחס בסוג של ביקורת מרומזת ויותר מכך לתורתו של רבי נחמן מברסלב.

לאחר שגורמים מהחסידות פנו לגר"י אזרחי שנתן הסכמה לספר המדובר, והבהירו לו בנחרצות כי מדובר בפגיעה קשה במורשתם ודרכם הרוחנית של אלפי ורבבות חסידי ברסלב בארץ וברחבי העולם, החליט לפרסם באמצעות מקורביו את מודעת ההבהרה בה הוא מתנער מהסכמתו ומבהיר כי ניתנה בשגגה.

יצוין כי בעולם הליטאי ואף החסידי יצאו בשנים עברו דמויות תורניות, רבנים ומשפיעים באופן חוצץ כנגד שיטת ברסלב וגילו כלפיה התנגדות תקיפה כשישנם חסידויות בהם אף נאסר על בחורי הישיבות ללמוד בספרי החסידות, אולם בשנים האחרונות דעכה התנגדות זו וכיום ספריהם של רבי נחמן מברסלב ותלמידו רבי נתן נפוצים בבתי מדרשות ובהיכלי ישיבות רבים.

הרב שמואל אורבך שהוציא את הספר אומר בתגובה כי הספר "קול קורא במדבר" הינו ספר השקפתי-ישיבתי שיצא לפני מספר חודשים אל השוק. לדבריו הספר זכה להצלחה גדולה אולם לפני שבועיים הוא החל לקבל איומים על חייו מגורמים אנוניינים שהזדהו כחסידי ברסלב.

"המאמר לא הובן ע"י האנשים כראוי ועל כן אני רואה צורך להתנצל בפני אלו שנפגעו. אם הייתי כותב שוב,הרי שהייתי נזהר יותר ומשתמש בשפה וסגנון שונים", הוא מבהיר.

לדברי מקורביו לאחר שראש ישיבת מיר קיבל אף הוא איומים הרי שהוא התקשר אליו בעצמו וביקש את הסכמתו להוריד את ההסכמה שנתן על הספר. "במהדורה השנייה שתצא בקרוב,המאמר הבעייתי יושמט", מבטיח הרב אורבך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר